Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Sähkökäyttöiset tulevat
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 15.01.2024 kello on 11:18 ---Lobbaajilta ei hommat ihan heti lopu tässäkään suossa. :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Eikä myös vastarannan kiiskeiltäkään ;D
megaman:
Sä olet selvästikin jo käännytetty. :laugh:
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 15.01.2024 kello on 11:22 ---Eikä myös vastarannan kiiskeiltäkään ;D
--- Lainaus päättyy ---
jos edes jaksoit lukea tutkimuksen ajatuksella, siellä kyllä sanottiin että suurimpaan osaan taloista pitää tehdä sähkö remontti kun ei sulakkeet kestä lataamista ja ruuan laittoa samaan aikaan. siinä hän on oikeassa että verkko kestää sähkö auton lataamisen kun unohtaa kaiken muun käytön. se on nykyään ongelma kun tutkitaa tai lasketaan asiota, keskitytään vain siihen asiaan ja suljetaan se kokonaisuus pois. eli saadaan asia näyttämään hyvältä.
tsahkali:
Joku toinen viisas sanoi juuri, ettei kannata rakentaa lisää ydinvoimaa, kun sähköstä tulee liian halpaa! :laugh:
Vesa:
Itse olen pärjännyt 1.8KW auton mukana tulleella matkalaturilla kotilataukset. 10h tulee noin 18KWh sähköä akkuun joka piisaa arkiajoihin ja jos/kun töissä on mahdollista ladata autoa, niin siellä se seisoo yleensä sen 8h parkissa, niin sieltä saa taas akun täyteen.
Sähkölämmitteinen talo kuluttaa pakkasella sen 100KW-200KW sähköä, niin ei se auton akun lataus tunnu missään. Minulla vastaa yhden lämpöpatterin kulutusta.
Mutta tietenkin jos halutaan ladata 11kW:lla kahta autoa ja on suorasähkö lämmitteinen talo, niin äkkiä on se tilanne, että täytyy isontaa pääsulakkeita.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta