Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Sähkökäyttöiset tulevat
Catiska:
Itselläni kun on tänä vuonna auton osto edessä niin en olisi uskonut että sähköauton hankkiminen ja sillä ajot voisivat tulla minulle taloudellisesti järkevimmäksi.
Excelin kanssa kun olen pyöritellyt varteen otettavia vaihtoehtoja minun käyttööni niin näyttäisi siltä että sähkökaaraan on siirryttävä. Tai eihän se pakko ole, mutta jos rahan antaa ohjata ja kuitenkin mukavuuden ja perusominaisuuksien osalta haluaa pysyä suht samoissa autoluokissa.
Karabiilisti:
Tuo edullisuus riippuu monestakin seikasta...
jos tulee esim paljon km korvaus ajoja niin sähköauto saattaa olla ideaalinen...
voit tankata sen ilmaiseksi monessa paikassa jopa monilla työpaikoilla ja silti saat samat kilsakorvaukset kuin bensaautoilija.
Jos ajat esim 20 000km vuodessa km korvaus ajoja niin laskepa etu... Thumb
uhkakuva on tietty sähköautovero joka tulee varmasti muutaman vuoden kuluessa kunhan autoja on tarpeeksi saatu myytyä...
Ja toinen on auton arvon pysyminen... mitäpä maksaa akuston uusiminen....mainos miehet väittää että ikuisia ja halpoja...
mutta pyytäkää sitova vaihtoakun hinta tarjous vaihtotöineen... ikuista akkua kun ei ole.
Jos uuteen 40 000 maksaneeseen autoon 5vuotiaana uuden akun (ehkä 5000eur) niin se menee vielä hampaita kiristellen...auton arvo silloin 17 000eur ehkä....
mutta vaihdata 10v vanhaan jonka arvo on 5000eur... -> romuttamoon... Thumbd
megaman:
Teslaa ei vielä teurastettu.
" Saksalaisen Manager Magazinin mukaan Audi ja Porsche yllättyivät perinpohjaisesti, kun ne viimein saivat haltuunsa Model 3:n. Auto purettiin alkutekijöihinsä, ja se paljastui huomattavasti laadukkaammin valmistetuksi kuin saksalaisfirmat olivat etukäteen arvelleet. "
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/audi-ja-porsche-repivat-teslan-kappaleiksi-jarkyttyivat-nakemastaan-ja-pistivat-omat-suunnitelmansa-uusiksi/7279290#gs.JF4SGQ07
Catiska:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 14.02.2019 kello on 13:59 ---Tuo edullisuus riippuu monestakin seikasta...
jos tulee esim paljon km korvaus ajoja niin sähköauto saattaa olla ideaalinen...
voit tankata sen ilmaiseksi monessa paikassa jopa monilla työpaikoilla ja silti saat samat kilsakorvaukset kuin bensaautoilija.
Jos ajat esim 20 000km vuodessa km korvaus ajoja niin laskepa etu... Thumb
uhkakuva on tietty sähköautovero joka tulee varmasti muutaman vuoden kuluessa kunhan autoja on tarpeeksi saatu myytyä...
Ja toinen on auton arvon pysyminen... mitäpä maksaa akuston uusiminen....mainos miehet väittää että ikuisia ja halpoja...
mutta pyytäkää sitova vaihtoakun hinta tarjous vaihtotöineen... ikuista akkua kun ei ole.
Jos uuteen 40 000 maksaneeseen autoon 5vuotiaana uuden akun (ehkä 5000eur) niin se menee vielä hampaita kiristellen...auton arvo silloin 17 000eur ehkä....
mutta vaihdata 10v vanhaan jonka arvo on 5000eur... -> romuttamoon... Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Minulla tulee kilometrikorvattavi a kilsoja vuodessa n. 60tkm. Kahden vuoden ajomäärällä polttoainekulut, verot ja huollot, niin sähköauto on niissä yhteensä 18tEur edullisempi käyttää.
Sähköautovero ei vielä pelota, se ei toteudu ihan parin vuoden sisään mikä on minulla auton käyttöaika.
Akuston vaihto sisältyy takuuseen (autossa mitä olen katsellut). Sopivin pirssi minulle tuntuisi olevan Teslan Model S vaikkapa vuosimallina 2015 ja n. 100tkm ajettuna. Voimansiirron/akun takuuta olisi vielä pari vuotta jäljellä kun se minulta lähtisi, eli seuraavakin omistaja tuntisi olonsa turvatuksi suurilta kustannuksilta -> jälleenmyyntiarvo pysyy sikäli vielä hyvänä.
Karabiilisti:
sähköautoa voi vielä latailla ilmaiseksi tietyissä paikoissa kauppakeskuksissa huoltsikoilla työpaikoillekin on tolppia asenneltu...
näppärä kun voi ajella firman "bensoilla" ja saada vielä korvaukset....ja täydet työmatkavähennykset .
ongelma vaan että kohta on kansalaisaloitteess a nimiä... "miksi me maksamme sähköautoilijoisen sähköt"
joku puhelinedun verotus on pisara meressä tuohon verrattuna euroina...kun tuon tajuavat niin iskee vero.... :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta