Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Auton tuunauksesta keskustelua
Mautoilija:
Minun autossani on moottorissa voimaa rikkoa tuo jää kun liikkeelle lähdetään. Käsijarrua käytän aina pysäköidessä.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 17.08.2017 kello on 06:33 ---Tuo jos mikä on tuunaamista, hankkia vaunuun alumiinivanteet mikäli ne ei ole tehtaalta lähtöisin. Olen nähnyt jopa kausipaikalla aluvanteita vaunuissa, siitä on heti tullut prospectia ko. vaunun omistajaa kohtaan. 👍🏻
Olisi mielenkiintoista nähdä Mautoilijan kalusto, ei taida kuitenkaan täysin tuunaamaton olla. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Oli jo ostaessa varusteltu ja itse lisää. Ei kuitenkaan merkkikynnyslistaa tai erikoismattoa ;D
Markiisi ja tukijalat olivat valmiina. Samoin kaasu-uuni. Myyjän kustantamat kesärenkaat tulivat aluvanteella. Ilmeiseti peltisiä halvemmat. 12V pistokkeita olen lisännyt. Latauksesta huolehtii paneeli. Telsu, DVD ja asuinpuolen radio on. Kaappeihin olen tehnyt hyllyjä ja talliin hyllyt. Jääkaapin lahduttimet ja kaasun loppumisesta ilmaiseva hälytin on.
Oma varusteluni on tehty asumisen/matkustuksen mukavoittamiseksi. Paitsi alut, jotka myyjä hommasi. Takaspoileria ei ole.
Arkikulkineen ainoa lisävarustus on cruise. Sekin ajomukavuuden takia.
Naapurin Aygolle ei taida kukaan olla kateellinen.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 17.08.2017 kello on 17:10 ---Naapurin Aygolle ei taida kukaan olla kateellinen.
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole kukaan ilmoittanut, että olisi.
On siinä ilmastointi sentään, mitä joku voisi helteellä kadehtia.
Et kuitenkaan ole naapurini, sillä tässä ei ole kellään matkailuautoa 300 metrin säteellä. Pari vaunua on.
Mautoilija:
Aygokommentti oli vastaus tähän.
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 17.08.2017 kello on 08:08 ---Ai sitäkös se olikin, eikä oman silmän miellyttämistä tai esim. auton käyttöä helpottavia saati omaa mukavuutta lisääviä komponentteja. Kaikki somistaminenkin (on se sitten vaikka kämpän tahi auton, retkulleen, tms.) tehdään vain ja ainoastaan jotta saataisiin naapuri kateelliseksi :o Hmm... aika ... "mielenkiintoinen", mutta mielestäni kovin ahdistava ajatusmalli, sillä tuohan tarkoittaisi vastavuoroisesti myös sitä että on itse kade niistä naapurin valinnoista, eikös, ihan jo fysiikan peruslakienkin mukaisesti :P
Kuten omalla kohtaa noista varusteiden kuvista näkeekin, niin lähes kaikissa missä se vaan on ollut mahdollista, ollaan menty merkkikohtaisilla orig. komponenteilla, sillä nuo on yleisesti autovalmistaja jo valinnut, mukauttanut juuri ko. autoon sopiviksi ja näin vältetään tehokkaasti tuota teinix-tuninkia, johon ilm. "Mautoilija" tuossa edellä viittaa, mutta silti niillä aikaansaadaan juuri sitä pientä lisämaustetta, oman maun mukainen piste i:n päälle. Vähän kuin vaikka pihvin paistat pannulla vs. grillissä. Juu, molemmissa se piffi lämpiää ja on syömäkelpoista, mutta kyllä se siltikin vain grillattuna paremmalta maistuu, eikös Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Fysiikan laeilla ei ole kateuden kanssa mitään tekemistä. Kyse on psykologiasta. ;D
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 17.08.2017 kello on 16:57 ---Minun autossani on moottorissa voimaa rikkoa tuo jää kun liikkeelle lähdetään. Käsijarrua käytän aina pysäköidessä.
--- Lainaus päättyy ---
Ei se voimasta ole kyse jos on etuveto niin ei auta voima tässä asiassa.
Tiedät varmaan noin viisaana miehenä että käsijarru joka ottaa suoraan takapaloihin eli ei ole jarrukenkiä niin ne hiihtää eli lämmittää levyjä.Ja kun ympärillä on lunta niin mitäs veikkaat miten käy. :P
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta