Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Pohdintaa vakionopeudensäätimestä.

<< < (3/7) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.07.2017     kello on 16:26 ---Joo samaa olen tehnyt, mutta sitä vain olen pohtimut, miksi tätä ei voisi auto tehdä itse, edes auttavasti

Kokoajan hirveää ratin hierontaa  ;D

Täytyy tutustua tähän Alanin mainitsemaan "älykkääseen" vakionopeudensäätim een, onko sellainen olemassa tai saatavissa.

--- Lainaus päättyy ---
Paras taloudellisuus tuollalailla on tullut.
Oliko muita "älykkäitä" vakkareita kuin jonomoodia käyttävät? himmailee edellämenevän mukaan.. ihaa voisi tietää kun tarkemmin autolehtiä seuraa.  ;)

Edes jonossa ajaessa ei haitaria tee kunha on riittävästi väliä edessä ja takana. Ohituskaistatkin jatkuvat laen toiselle puolelle, niin ennen lakea aavistuksen himmaten "myöhästyneet" ohittajatkin kerkeävät vielä ohi..
Riippuen tomaattivehkeestä, tuossa 80-90 hujakoilla, monesti vatkaa vaihdetta ja lukkoa auki/kiinni. Joku tietty hermostuksissaan lukitsee pienemmälle, mikä on kyllä myrkkyä taloudellisuudelle. .

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.07.2017     kello on 16:26 ---Kokoajan hirveää ratin hierontaa  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Mä teen tuon oikean jalan isovarpaalla. Olkoon vakkari päällä  ja ylämäkeen hieman satikkaa painamalla kaazua.
Ja kaupunkiin mennessä on yksi alamäki, johon otan vakkarin pois vähän ennen  laskun alkua. Siitä huolimatta nopeus nousee liikaa.

JariS:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.07.2017     kello on 15:38 ---Tuossa mersussa ainakin on tuo vakkari liimattu siihen nopeuteen mihin se on laitettu, vaikka 2000 kg vaunu olisikin perässä.

Jotenkin ajattelisi että ei tuollaisen keskinopeussäätimen tekeminen voisi olla mikään mahdottumuus nykyään.

Alamäessä

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ylämäessä

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Joo ja mersu vielä jarruttaa itse jos nopeus pyrkii nousemaan, varmaan muutkin merkit nykyään jarruttaa, helppo todeta pimeällä isommassa alamäessä tai kun pudotat nopeutta cuisella .... niin jarruvalot loistaa.

Itse kun mersun hankin ihmettelin rajua moottorijarrutusta cruisella, mutta sitten perehdyin aiheeseen ja huomasin auton jarruttavan itse, toki pienemmät alamäet menee moottorijarrutuksel la, mutta jos vauhti pyrkii nousemaan, niin alkaa jarruttamaan.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: JariS - 27.07.2017     kello on 17:21 ---Joo ja mersu vielä jarruttaa itse jos nopeus pyrkii nousemaan, varmaan muutkin merkit nykyään jarruttaa, helppo todeta pimeällä isommassa alamäessä tai kun pudotat nopeutta cuisella .... niin jarruvalot loistaa.

Itse kun mersun hankin ihmettelin rajua moottorijarrutusta cruisella, mutta sitten perehdyin aiheeseen ja huomasin auton jarruttavan itse, toki pienemmät alamäet menee moottorijarrutuksel la, mutta jos vauhti pyrkii nousemaan, niin alkaa jarruttamaan.

--- Lainaus päättyy ---

Se on kyllä mahdollista, että jarruttaa. Ei se kyllä yhtään nouse auton nopeus isossakaan alamäessä, vaikka vaunu onkin perässä. Jos auto jarruttaa, niin se kyllä tapahtuu hyvin huomaamatta.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.07.2017     kello on 16:13 ---Siis ts. sellainen vakionopeudensäädin, mikä seuraa kulutusta. 

--- Lainaus päättyy ---

Monissa autoissa joissa on cruise, on siinä samassa myös nopeudenrajoitin. Eli voit laittaa sinne muistiin vaikka 80km/h ja auto sallii ajaa max. ko. nopeutta, ellet sitten paina sitä kaasua oikein kunnolla ja kerro vermeelle että tuo rajoitin halutaan nyt ohittaa väliaikaisesti. No miksei vastaavaa ole kulutukselle? Voisit laittaa sinne vaikka 10 sadalle ja sitä enempää ei palaisi ellet sitten taas polkisi kunnolla infoksi halustasi väliaikaisesti tuon rajoittimen ohittaa ???

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View