rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.  (Luettu 697103 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:48
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #6600 : 9.11.2018 kello on 18:11 »
...kele, bannia pitäs antaa ;)
kyllä. kertoo asioista liian neutraalisti, missään kohtaan ei kehuta itseään tai haukuta muita Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #6601 : 9.11.2018 kello on 19:14 »
Neljäs viikko lähtee näissä maisemissa  8) :-\



  • Vieras
  • Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6602 : 9.11.2018 kello on 20:04 »


     Huomenna Itä-Suomea kohti...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6603 : 9.11.2018 kello on 20:36 »


    Tässä nyt löhöillään viikonloppua maalaismaisemassa :)
    Huomenissa kaverin pikku autolla hakemaan Tuurista äänieristymattoja.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:32
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6604 : 9.11.2018 kello on 20:50 »
    kyllä. kertoo asioista liian neutraalisti, missään kohtaan ei kehuta itseään tai haukuta muita Thumb
    Kiitoksia. Välillä kyllä on vähän leuhka olo  8)
    No, mutta tosissaan itsellä miksi tykkään matkoista laittaa kuvia ja tietoa on että ymmärrettäisiin että elämän ei tartte aina pyöriä tutun ja turvallisen ympärillä. Toivoisin että joku saisi kipinän myös toteuttaa itseään.
    Tiedän että työ, perhe, vaivat ja monet muut syyt on jarruina tälläisien asioiden toteutukselle. Mutta on paljon silti mahdollisuuksia ottaa edes lyhyempiä irtiottoja normaalista arjesta. Oma valinta ja päätös on varmasti se tärkein.
    Avainsanoina monessa tapauksessa: laiskuus, pelko uusia tilanteita kohtaan, kielitaito yms. Mulla on pelko kyllä kadonnut ja luultavasti olen liiankin huoleton kun kaikesta aina selvitty.

    Mitä kukin sitten haluaakin. Ei tämmöinen kiertolaiselämä sovi monellekkaan. Minusta tuntuu päivä päivältä paremmalta. Eurooppa loppuu vaan kesken kun hyvät säät on oman mieleni moottori. Säät on olleet surkeat normaaliin syksyyn verrattuna täällä.

    Itse tein ekan pidemmän keskieuroopan turneen asuntoautolla vasta kesällä 2017. Ajatus lähteä liki 20v vanhalla autolla kauas kotoa oli itsellä ehkä se suurin aloituskynnys. Moniin asioihin on täällä orgissa tietoja kyselty ja  hyviä neuvoja saatu  Thumb

    Tämä luritus tuli nyt offtopiccina tänne....

    Mutta kyllä rehentelynäkin joku voipi tietenkin tulkita, ei ole tarkoitus.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6605 : 9.11.2018 kello on 21:19 »

    Mutta kyllä rehentelynäkin joku voipi tietenkin tulkita, ei ole tarkoitus.
    Siksihän ne monet reissukertomukset tulkitsee. No ei kai tästä irti pääse, oon kyllä pohtinut etten kirjoita mitään. Koska siitä ei itselle kuin vaivaa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:48
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6606 : 9.11.2018 kello on 21:45 »
    Siksihän ne monet reissukertomukset tulkitsee. No ei kai tästä irti pääse, oon kyllä pohtinut etten kirjoita mitään. Koska siitä ei itselle kuin vaivaa.
    sinulla on paljon asiaa ja hyödyllistä tietoa. jättäisit vain itsesi kehumisen pois, samalla vähenesi vittuilu.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6607 : 9.11.2018 kello on 23:35 »
    sinulla on paljon asiaa ja hyödyllistä tietoa. jättäisit vain itsesi kehumisen pois, samalla vähenesi vittuilu.

    Jos vittuilu jäisi pois, niin jotkut hiljenisi kokonaan. Suurin osa siitä perustuu kateuteen. Itse ei tuoteta mitään eikä varsinkaan kerrota omista tekemisistä mitään (ja jätetään ne vähätkin asialliset kommentit aina perustelematta), mutta puututaan muiden asioihin pitäen sitä rajoittamattomana oikeutena.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:32
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6608 : 10.11.2018 kello on 08:22 »
    Kiitoksia. Välillä kyllä on vähän leuhka olo  8)
    No, mutta tosissaan itsellä miksi tykkään matkoista laittaa kuvia ja tietoa on että ymmärrettäisiin että elämän ei tartte aina pyöriä tutun ja turvallisen ympärillä. Toivoisin että joku saisi kipinän myös toteuttaa itseään.
    Tiedän että työ, perhe, vaivat ja monet muut syyt on jarruina tälläisien asioiden toteutukselle. Mutta on paljon silti mahdollisuuksia ottaa edes lyhyempiä irtiottoja normaalista arjesta. Oma valinta ja päätös on varmasti se tärkein.
    Avainsanoina monessa tapauksessa: laiskuus, pelko uusia tilanteita kohtaan, kielitaito yms. Mulla on pelko kyllä kadonnut ja luultavasti olen liiankin huoleton kun kaikesta aina selvitty.

    Mitä kukin sitten haluaakin. Ei tämmöinen kiertolaiselämä sovi monellekkaan. Minusta tuntuu päivä päivältä paremmalta. Eurooppa loppuu vaan kesken kun hyvät säät on oman mieleni moottori. Säät on olleet surkeat normaaliin syksyyn verrattuna täällä.

    Itse tein ekan pidemmän keskieuroopan turneen asuntoautolla vasta kesällä 2017. Ajatus lähteä liki 20v vanhalla autolla kauas kotoa oli itsellä ehkä se suurin aloituskynnys. Moniin asioihin on täällä orgissa tietoja kyselty ja  hyviä neuvoja saatu  Thumb

    Tämä luritus tuli nyt offtopiccina tänne....

    Mutta kyllä rehentelynäkin joku voipi tietenkin tulkita, ei ole tarkoitus.

    En ainakaan minä ole leuhkimisena noita sinun reissuja ottanut. Mielenkiintoista on lueskella, että missä päin sitä taas ollaan menossa. Tuo on hienoa, että pystyy työt tekemään etänä, niin reissaaminen ei rajoitu lomiin ja viikonloppuihin, kuten esim. itselläni.

    Suurin osa reissukertomuksista tulee lueskeltua läpi ja varsinkin jos ne sijoituu samalle suunnalle, mihin omat reissut on suunnitelmissa. Esim. ensikesänä suunnitelmissa Saksaan päin lähteä, niin täältä orgista olen hakenut vanhoja ketjuja, joissa on vinkkejä ja kokemuksia tuolle suunnalle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6609 : 10.11.2018 kello on 09:10 »
    sinulla on paljon asiaa ja hyödyllistä tietoa. jättäisit vain itsesi kehumisen pois, samalla vähenesi vittuilu.
    Tarkoitatko että reissukertomukset on kehumista ja kun kirjoitan orgin baariin jostain oluesta väität että olen varastanut ne lasit, niin sanomasi on vittuilua ?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6610 : 10.11.2018 kello on 09:58 »
    Tarkoitatko että reissukertomukset on kehumista ja kun kirjoitan orgin baariin jostain oluesta väität että olen varastanut ne lasit, niin sanomasi on vittuilua ?

    Tässä kun on reilun kymmenen vuotta karavaanarifoorumei ta seurannut, niin huomaa aika hyvin eräiden kirjoittajien tilan viestin sisällöstä. Toiset purkavat kännissä omia katkeruuksiaan, jolloin syyksi riittää jopa toisen hyvä olut; matkoista, kalustosta tai kanssakaravaanarin erityistaidoista puhumattakaan.

    Vaan onhan tuohon keinot, kun on säännötkin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:17
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6611 : 10.11.2018 kello on 12:40 »
    Kiitoksia. Välillä kyllä on vähän leuhka olo  8)
    Sehän on toisten vika jos itte pittää kehua.  Thumb   Jatka vaan, mukava lukea.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
    • Tervajoki "Pohojammaalla"
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6612 : 10.11.2018 kello on 22:33 »
    Tämä viikonloppu kotona. Ensi viikonloppuna "Isolle kirkolle" Messukeskukseen maatalouskonemessui lle. Ensimmäinen suunnitelma oli että junalla Hesaan ja Rastilasta mökki 5-hengen perheelle. Kun sitten laski junaliput ja mökin vuokrat jolloin viivan alle jäi pitkälti yli 500€ summa niin kummasti tuli mieleen hylätä tuo suunnitelma ja asuntoautolla matkaan lähteä. Polttoaineisiin ei mitenkään saa tuota summaa menemään ja vaikka nyt lisäisi messuliput ja parkkimaksun niin vieläkin ollaan alle alkuperäisen suunnitelman.

    Homman ainoa riski on että miten messukeskuksen parkkiin asuntoautolla mahtuu. Tai ei kai se mun ongelma ole vaan liikenteen ohjaajat ajattavat sellaiseen ruutuun johon mahtuu.

    Paras vaihtoehtohan olisi se että kun meikä perjantaina illalla/yöllä pelipaikalle saapuu niin saisi yöksi ruudun "puskaparkkiin".  Noita massatapahtumia kun tulee useamminkin käytyä niin kokemuksesta osassa virallinen parkki lyödään puomein suljetuksi jo alkuillasta. Siinä sitten hädän tullen etsitään marketin tai sellaisen firman piha jossa ei viikonloppuisin ole aukioloa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6613 : 11.11.2018 kello on 11:03 »
    Jätä auto kauemmaksi ja tilaa taksi viemään pelipaikalle. Ei ole parkkiongelmaa eikä parkkimaksua. Tosin taksikulu on.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
    • Tervajoki "Pohojammaalla"
    Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
    « Vastaus #6614 : 13.11.2018 kello on 21:17 »
    Jätä auto kauemmaksi ja tilaa taksi viemään pelipaikalle. Ei ole parkkiongelmaa eikä parkkimaksua. Tosin taksikulu on.
    Tänään asiaa Messukeskusesta kysytty ja linja-autoparkkiin pääsee vaikka yöllä ja tilaa on. Vuorokauden hinta on 12€ joten sinne.