Tekniikkakeskustelut > Projektit
Ducato Maxi
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 20.09.2017 kello on 19:29 ---Uutta en ole päässyt testaamaan mutta käytettyjen toiminta on niin ja näin ollut. Varmaan nuokin on kehittyneet sitten 07 vuoden. Mut mersun oikea automaatti kyllä pelaa hienosti Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Kerrotko tarkemmin millaisia ne käytetyt sitten ovat olleet ? SFC etuteltassa kun lukee noista Fiatin automaateista niin ei siellä pahaa sanottavaa ole ollut vanhempienkaan Fiatien kohdalla.
”Minulla on 2009 mallinen auto jossa on tä vaihdelaatikko hyvin on toiminut ei minkäänlaista vikaa vielä. Oli tässä alkukessästä 90000 km huollosssa....”
”Omistan Fiat Adria Ducaton 3.0L robottivaihteella, erinomainen, neljässä vuodessa olen ajanut 120.000 km. 3.0 L koneessa on muuten ketjukäyttö ns. etupäässä, ei hihnaa koneessa ja pitäisi olla varmapeli. Kokemukset erinomaisia.”
”Mulla toinen auto tällä vaihteeella nykynen ajettu yli 150000 km ei vielä yhtään vikaa kummassakaan. Huollot tehty ohjeen mukaan auto 3.0 moottorilla.”
”Autoni 55000km ajettu 2014v. mallia148 hv. Vaihteisto toimii hyvin,ongelmia ei ole ollut,talvi jäykkyys puuttuu,jollaista oli esim.ZF-n automaatti laatikoissa.Vaihtei stohan on normaali manuaali laatikko jonka vaihdot tekee robotti.Ajo on kyllä mukavaa ja helppoa.”
”Mulla 3.0 ja Comfortmatic vaihdelaatikko toistaiseksi ei minkäänlaista ongelmaa nyt yli 150000 km ajettu. Kannattaa muistaa pari pientä nestettä jotka kannattaa vaihtaa joka toinen vuosi hydrauliiika öljy 0,7 litraa ja kytkin neste lukee myös käsikirjassa. ”
”Vaihdettiin viime kesänä Brevio 640 150multijet vm 2013 ajettu 57000km jossa ropottivaihteisto nyt kilometrejä kertynyt 20000 lisää,ei mitään ongelmia ainakaan vielä olen erittäin tyytyväinen vaihteiston toimintaan,ei kokemusta muista automaateista joten ei voi verrata.”
Joko:
Nykii, rusahtelee, ei tahdo löytyä oikeaa vaihdetta. Miten muuten vetomassat automaattina mitä saa vetää tuollaisella? Onko sama kun manuaalina? Rikki hän nuo kaikki kokeilemani on ollleet tosinnpakuja jotka ammattikäytössä olleet että aikapaljon varmaan rujompaa ollut se käyttö kun mökkiautossa. Ja ainakin osa oireista voi johtua lopussa olevasta kytkimestä. Mersun laatikon ja ducaton moottorin kun sais samaan pakettiin niin olis täydellinen paketin. 3.0 ducaton kone ja mersun 7 pykäläinen automaati. No juu se siitä ei viitsi sotkea tätä projektikertomusta tämän enempää
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 20.09.2017 kello on 21:00 ---Nykii, rusahtelee, ei tahdo löytyä oikeaa vaihdetta. Miten muuten vetomassat automaattina mitä saa vetää tuollaisella? Onko sama kun manuaalina?
--- Lainaus päättyy ---
2500 kiloa, sama ”manuaali”-vaihteistohan se on, robotti vaan hoitaa kytkimen.
Oulaa:
Ei nyt tullut kaasulämmitintä Kotukseen :-[
Jos yöpymisten jakautuminen on tuollainen kuin etelänreissulla niin en hirveästi lämmitykseen satsaakkaan.
400w sähkölämmittimellä se pysyi ihan mukavasti lämpöisenä .
Jos leiriyön sähköt maksaa 4€ niin 200€:llä yöpyy jo 50 kertaa joten laittaa se miettimään itä tekisi.
Oulaa:
Siihen loppu vinkumiset kun vaihdoin moniurahihnan ohjuurullan ja kiristimen .
Laturissa ei näköjään ole vapaakytkintä.
Sehän webastokin hyrrätä pelittää ihan niinkun pitääkin .
Pystyy kai sen muuttaa käyttämään hupipuolen akkua niin jos se riittäsi lämmittimeksi mulle sen mitä puskissa tarvii lämmittää nyt tähän hätään :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta