Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
Yleistä retkeilyautokeskustelua
Aakku:
^
Tämä mun piskuinen menee aivan kesäautoluokassa, mutta kuitenkin....
Yläpetillä on aikaisemmin yövytty ja siellä pärjää varmaan pikku pakkasellakin.
Nyt ollaan muutettu alakertaan ja se on kyllä alkulämmittelyssä aika vetoinen paikka. Pää takaoven kohdalla tulee vetoa, joka pitää ratkaista. Eberi kun puhaltaa lattian rajassa etupäästä, niin jostain puhkuu viileää tyynyn juureen. Joko se on kylmää tavaratilasta eberin työntämänä, tai sitten vain takalasi hohkaa.
Pitää tutkia. mistä puhallus tulee. Otan mukaan infrapunamittarin ja ensiavuksi pipan.
Jonkun aikaa, kun on puhkunut, niin lämmöt tasaantuu siedettäväksi. En viitsisi kesällä mitään lämpöpeitteitäkään viritellä.
foothillster:
Tässä on tainnut onnistua lämmitysputkien veto todella hyvin, aika tasaisesti lämpö jakaantuu hytistä asti. Eteen tuleekin 2 suutinta josta toinen jakaantuu alapohjan kenkiensäilytystila n kautta sivuoven eteen. Keskikäytävälle ja pesuhuoneessa puhaltelee yhdet, viides lämmittää sängyn alla olevan säilytystilan. Kaikki etupään putket vielä kiertää tuplapohjan joka vielä tasaa tuota lämpöä. Takaoven eristyskin on tehty aika fiksusti, sisäverhous kun menee oven sauman kanssa ristiin. Itse nukun poikittain sen edessä ja ei sieltä vetoa tunnu tulevan. Tein vielä yläkaapin ja sängyn väliin nepparikiinnitteise n termopeitteen ettei koko auto tuuletu kun käyn tavaratilassa, toimii myös hyvin lisäeristeenä ovien edessä.
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Alan:
Tuntuu olevan La Stradassa hinnalla katetta - jossain vaiheessa katselin niitä Mobilesta. Vaihtoehto van -malliselle matkailuautolle.
foothillster:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 19.07.2017 kello on 12:10 ---Tuntuu olevan La Stradassa hinnalla katetta - jossain vaiheessa katselin niitä Mobilesta. Vaihtoehto van -malliselle matkailuautolle.
--- Lainaus päättyy ---
Juu, itsellä kävi älytön tuuri tän kanssa. Aivan sattumalta osui silmään kun katseltiin peltikuorista ihan päivittäiseen käyttöön ison pefletin tilalle. Näitä kun ei juurikaan ole täällä tarjolla ja hintakin oli edullisempi kuin Saksasta uitettavat. Nyt kun on saanut sähköpuolenkin omanlaiseksi (kenno, lisäakku, usblaturit), niin kyllä tää ihan pidempiaikaiselta käyttöautolta tuntuu. Ainoa mikä tässä tökkii, on tuo maavara joka on pikimmiten hoidettava kuntoon. Se kun nuo luontokohteet on niitä meidän matkailun päämääriä.
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
ihaa:
Kokeilin eilen webaston käyttöä asunto-osan lämmitykseen ja hyvinhän se nostaa lämpöä, puhallus oli 3:lla ja puhallus keskisuuttimien kautta, kolmen mittarin (edessä kojelaudassa, keskellä ulko-oven päällä ja takana vaatekomeron takaseinässä) mukaan auton keskilämpötila oli tunnin päästä 21 astetta korkeampi kuin ulkolämpötila ja moottorin lämmöt oli tuolloin puolessa välin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta