Tekniikkakeskustelut > Projektit
Jenkkivani talviasuttavaksi sporttiasunnoksi?
Lahti32:
Mahtaa olla vanissa melko kuuma jos sinne työntää 5 kilowattia 20 tuntia putkeen. Paksua eristettä niin jopas pienenee kulut kummasti.
"Masi":
Omassa entisessä matkamökissä ( Chausson Flash 3 ) oli eber 4 kw lämmitin. Se pyöri täydellä teholla kun alkoi kylmästä lämmittämään, mutta - 18 levin juurella se pyöri pienimmällä teholla ( 900 w) ja sammui silloin tällöin pois kokonaan. Alkovi vehkeen kuutiot jenkki vaniin on jo isot.
Oisko mennyt vrk noin vajaa 5 l dieseliä.
wvc:
Tännehän onkin tullut asiallista tietämystä, kiitos siitä!
Projekti ei vaan hellitä mielestä, mutta konkretiaksi se ei ole vielä muuttunut. Olen pikkuhiljaa hylännyt ajatuksen jenkkipakusta - hyvän alkovillisen saaminen Härmän perukoille kävisi vain kukkarolle ja ajankäytölle liian raskaaksi. Olen luisunut vähän tylsempään vaihtoehtoon: maxipakuun. Sprinter, Ducato, Transit tai vastaava. Näin luulisin saavani projektin hinnan tippumaan enintään 30k€:hen samalla kun tilaa on enemmän.
Diesel vaikuttaa tosiaan parhaalta lämmönlähteeltä. Nuo kertomanne kulutusluvut on toki aika hurjia, mutta jos vehkeen eristää hyvin niin luulisi tarpeen vähenevän huomattavasti. Refleks-kaminoista minulla on hyviä kokemuksia veneiden puolelta, ei tosin ymmärrettävästi talvella käytettynä...
RR:
Ainakin sprinttereissä ja transuissa on kohtuu vakavia tyyppivikoja, kannattaa googlettaa ennen ostamista ettei pahimmat osu haluttuun vuosimalliin ja koneeseen.
Varmaan noissa fiiuissakin on jotain vastaavia, mutta en ole kuullut. Opel-sukuiset taitaa olla parempi jättää kauppaan
Jgahpir:
Sellainenkin vaihtoehto kannattaisi miettiä, jos eristäisi sen agregaattori osaston samanhenkiseen peräkärryyn. Saisi sen mölyn ja tärinän vaimennettua ja haiskahtavat polttoaineet pois asumatiloista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta