Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Keskustelua sähköjohtoa koskevista määräyksistä
Laaga:
Tähän kaapelikelalta johdon purkamiseen sen verran omaakin kannanottoa, että aina kelaa käyttäessäni olen purkanut johdon m-kulkineen alle isoon vyyhteen, samoin kuin tuon 25m johdon.
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 14.07.2017 kello on 19:28 ---Oma kaapeli löytyy kun aloittaa koppinsa seinästä.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on se periaate että johdon kelaan sähköttömänä. Eihän koskaan tiedä jos johtoon tullut kuorivika ja tärräyttää kynsille. Aina olen kyllä oman johdon löytänyt/irroittanut ja voihan siihen tehdä jonkin tuntomerkin.
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 14.07.2017 kello on 17:55 ---Ja kun yhteen tolppaan puretaan se 4-6 kelaa, niin siinähän sitten kompuroivaten niissä naruissaan,
--- Lainaus päättyy ---
Mulla se ¨ylimääränen¨ roikkuu löysänä vyyhtinä pyörätelineessä. Ei pyöri jaloissa eikä likaannu.
Aakku:
Mulla on enää sellainen 10m ilman kelaa....
Sitäkään en ole käyttänyt, mutta kun tilat on kortilla, niin 25m kela sai jäädä kotiaskareisiin.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 15.07.2017 kello on 07:15 ---Minulla on se periaate että johdon kelaan sähköttömänä. Eihän koskaan tiedä jos johtoon tullut kuorivika ja tärräyttää kynsille. Aina olen kyllä oman johdon löytänyt/irroittanut ja voihan siihen tehdä jonkin tuntomerkin.
--- Lainaus päättyy ---
Kumihanskat käteen
Eikös ne jännitetyöt ole ihan arkea.
Jos jännitteettömänä haluaa ja löysät kulkimen päähän, niin se on tuplareissut 😅
Mulla kulkee mukana oranssi 10metrinen (1.5mm2), joka usein riittävä. Sama oikosulkukesto mitä 2.5mm2 25metrisellä - alappa asiasta saunapunaisen sfcisännä kanssa väittelee heidän "johtosääntöään" vastaan 😂
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta