Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Keskustelua sähköjohtoa koskevista määräyksistä

(1/6) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Moppc - 14.07.2017     kello on 09:42 ---... 2 x 25m johtokelat ...

--- Lainaus päättyy ---

Yhteensä 50 metriä vai onko kyseessä sekä Suko- että CEE-jatkokelat ? Tuli mieleeni kun yleensä mulle on riittänyt 10 metrinen, ehkä yhden käden sormin voinen laskea tarpeet tuolle 25 metrin CEE - kelalle. Se 25 metrinen kela on ollut varastossa jo seitsemän vuotta.

Reissaaja80:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 14.07.2017     kello on 09:57 ---Yhteensä 50 metriä vai onko kyseessä sekä Suko- että CEE-jatkokelat ? Tuli mieleeni kun yleensä mulle on riittänyt 10 metrinen, ehkä yhden käden sormin voinen laskea tarpeet tuolle 25 metrin CEE - kelalle. Se 25 metrinen kela on ollut varastossa jo seitsemän vuotta.

--- Lainaus päättyy ---

Pari kertaa on Norjassa jääty ilman sähköä, kun ei 25 metrinen ole riittänyt.
Pitääpä muistaa nyt laittaa jatkojohto autoon, olis taas unohtunut.

K.E.V:
Bosniassa shukoaikaan oli hollantilaisarmeija alueella. 40m kela ja 25 metrin kieppi piti laittaa jonoon. Just ja just riitti

Alan:
Viimeksi viime lauantaina ei 20 metriä riittänyt, vaan mitäpä minä sähköllä. Kerran oli käytössä kaikki johdot ja vielä adapteri päälle, yhteensä 46 metriä.

25 metrin jatkojohto löytyy varalla, vaan ei SFC -aluekäyttöön.

88k5:
Loppukaneettina johtoasiaan; määräykset eivät kiellä johtopituutta, suosittavat vain että 25m, eikä tarpeettoman pitkä. Mutta yhtenäinen (jatkamaton) pitää olla. Sen sijaan samainen määräys sanoo, että matkailuajoneuvon etäisyys saa olla enintään 20m liitäntärasiasta (linnuntietä). Tähän perustuu 25m suositus - jää 5m mutkiin. Eli 20m tolpasta, on se määräävä tekijä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View