Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Keskustelua sähköjohtoa koskevista määräyksistä

<< < (3/6) > >>

Alan:
Taitaa olla niin, että SFC alueilla, ainakin jollakin, käsketään aina purkamaan koko johto kelalta, mikä on mun kulutuksilla järjetöntä tai ainakin ylireagointia.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 14.07.2017     kello on 15:22 ---Taitaa olla niin, että SFC alueilla, ainakin jollakin, käsketään aina purkamaan koko johto kelalta, mikä on mun kulutuksilla järjetöntä tai ainakin ylireagointia.

--- Lainaus päättyy ---
Kun kaikki ovat purkaneet kelansa, yhtään palovaarallista kelaa ei ole. Turvallisuusmääräyk siä harvoin jätetään harkinnanvaraisiksi .
Aurinkosähköllä ei kelaongelmaa ole. :D

Alan:
Kun olet niin kova vänkäämään, niin kerrohan, miten mun kela muuttuu palovaaralliseksi jos lataan akkuja, käytän jääkaappia ja ledvaloja sekä mikroa (600 W) pari kertaa vuorokaudessa noin minuutin jaksoissa.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 14.07.2017     kello on 16:06 ---Kun olet niin kova vänkäämään, niin kerrohan, miten mun kela muuttuu palovaaralliseksi jos lataan akkuja, käytän jääkaappia ja ledvaloja sekä mikroa (600 W) pari kertaa vuorokaudessa noin minuutin jaksoissa.

--- Lainaus päättyy ---
Väitinkö kelaasi palovaaralliseksi?
Kun paikan ylläpitäjä ei voi tietää onko kelan omistaja tietoinen sähköjohdon kuumenemisesta eikä siitä minkälaista sähkökuormaa johdon toisessa päässä on, kaikki noudattavat turvallisuusmääräys tä.
Rakennustyömailla sama juttu. Olipa kelan päässä läppäri tai piikkauskone.
Ainahan löytyy niitä joiden ei tarvitse ohjeita noudattaa kun tietävät miten asiat on.

kettunen:
 " Rakennustyömailla sama juttu. Olipa kelan päässä läppäri tai piikkauskone."
Rakennusalalla toimiva ystävä kertoi jo vuosi sitten "että nykyisin rakennustyömaalla ei saa käyttää kaapelikeloja eikä myösköön halogeenivalaisimia"
En tiedä onko viranomaismääräys vai nykyaikaisen rakennusliikkeen oma ohje.
Terveisin Toivo

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View