Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Rahan vaihto Norjassa

<< < (4/8) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 25.07.2017     kello on 16:51 ---Myös Rotsissa parilla huoltiksella ei sirua lukenut ollenkaan vaan piti lukea magneettijuova.

--- Lainaus päättyy ---

Tuommoiseen olen törmännyt viimeksi ehkä 6-7 vuotta sitten Puolan maaseudulla dieseliä ostaessani.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 25.07.2017     kello on 17:03 ---Mikä olisi syy, että pitäisi maksaa Debitillä?

--- Lainaus päättyy ---

Debit-puolella on enemmän rahaa käytettävissä.

E: Tarkennus,  että minulla on debitillä enemmän käytettävissä kuin creditissä.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 25.07.2017     kello on 16:51 ---Keskieuroopassa totesin että aika monessa paikassa debit/credit yhdistelmäkortilla meni maksut suoraan credit puolelta, eikä voinut valita debittiä.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on kaksi korttia, debit ja yhdistelmä. Aina tarjoan ensin debitiä. Jos ei jostain syystä käy, niin sitten yhdistelmän creditiä. Tosin monta vuotta jo mennyt debitillä.

Stara:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 25.07.2017     kello on 17:10 ---Debit-puolella on enemmän rahaa käytettävissä.

--- Lainaus päättyy ---

Järjestelykysymys?
Lomareissuilla (5,,,6 vkoa) joutuu varautumaan joskus yllättäviinkin menoihin ja tällöin kortin luottopuoli antaa paremmin pelivaraa, kuin debit?

Mutta, tämä (-kin) on asia, jonka jokainen järjestelee haluamallaan tavalla.

Pertti K:
Kävin heti ensitöikseni nostamassa 2000 kurnua automaatista Mo I Ranassa. Yhtään käteistä ei olisi tarvinut ja vielä 400 + hilut jäi kun koitti niitä lopuksi tuhlata.

Yhdellä huoltoasemalla kävi erikoinen episodi: Mittarilla luki että voi maksaa kassalle, mutta oli myös korttimaksumahdolli suus. Syötin kortin, naputtelin tunnusluvun, en muista ihan tarkalleen mitä näytöllä luki mutta ei mitään mikä olisi vaikuttanut epänormaalille. Tankkauksen jälkeen painoin kuittinappia, ei tullut, ruudulla luki joitain norjaksi "inte" ja "kvitto" oli mitä ymmärsin. No eisiinä mitään, eihän koto-Suomessakaan aina kuittia saa jos on vaikka paperi loppu. Kirjailin siinä kilometrejä ylös ja aloin Hiivattia pikkuhiljaa hehkuttelemaan, niin lampsii ukko kassalta ja sanoo että tarttis tulla maksamaan. Minä että kyllä se minun kortin luki tuo aparaatti. Antoiko kuittia, kysyttiin. No eihän se antanut. Tililtä vielä äkkiä vilkasin että näkyykö tapahtumissa tai katevarauksessa, ei. Ei siinä auttanut kuin maksaa käteisellä, eikä sitä minusta kyllä tililtä ole mennyt. Ei liene Suomessa mahdollista tällainen - en ainakaan ole koskaan nähnyt/kuullut.

e: Tarvipas parilla leirintäalueella 10-kurnusia, että sai vettä suihkusta. Mutta niitäkin varmaan olisi respasta saanut kortilla, ehkä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View