Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Katsastusväli harvenee

<< < (2/7) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 30.06.2017     kello on 11:40 ---Niin, mäkään en nyt ymmärrä miten se katsastus/rahastus mun kohdalla helpottaa, jos en vaihda kalustoa tuoreempaan? Kerro! Vai jäikö mulla nyt jotain ymmärtämättä?

--- Lainaus päättyy ---

No sehän nyt on taas ihan oma valinta sekin jos vaan pysyy wanhassa kalustossaan - ja saapahan näin ainakin "syyn" pahoittaa oman mielensä jopa tälläisistä parannuksistakin ;D

Ja seuraavaksi jos tosiaan as.vaunuillekin sallitaan jatkossa 100km/h tietyin perustein, niin seuraavaksi siitä hermostutaan kun moinen ei koskekaan sitä omaa, wanhaa kalustoa, joka ei moisia vaatimuksia täytäkään ::)

"Masi":
Joo ja kun minulla on nyt siellä suomessa yksi yli kymmenvuotias auto jolla on ajettu 50 000 km uudesta.
Eli sitä en nyt halua sitten katsastaa kun sillä ajetaan niin vähän.
Oikeastaa koko katsastus joutaa pois, kyllähän se on turhaa.
Voi taivas ;)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 30.06.2017     kello on 12:45 ---Joo ja kun minulla on nyt siellä suomessa yksi yli kymmenvuotias auto jolla on ajettu 50 000 km uudesta.
Eli sitä en nyt halua sitten katsastaa kun sillä ajetaan niin vähän.
Oikeastaa koko katsastus joutaa pois, kyllähän se on turhaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ainakaan järjestelmä ei ole tasapuolinen.
Siellä, missä auto on 'pakollinen', matkaa katsastukseen voi olla satoja kilometrejä.
Koko päivä menee ja maksaa matkojen lisäksi satasen.
Maalikylissä ei matka rassaa ja maksaa viiskymppiä...
Päästöjen mittaajiakin on harvassa, pitää maksaa se, mitä katsastaja kehtaa pyytää.

"Masi":
No semmosta se on elämä katsastuksen lähellä. Täältä kun ensin lennät sinne ja sitten viet katsastukseen, niin rupeaa maksamaan ;)

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 30.06.2017     kello on 12:07 ---No sehän nyt on taas ihan oma valinta sekin jos vaan pysyy wanhassa kalustossaan - ja saapahan näin ainakin "syyn" pahoittaa oman mielensä jopa tälläisistä parannuksistakin ;D

--- Lainaus päättyy ---

Voin vaikka tältä istumalta hakea vm. -17 auton jos siltä tuntuu ja maksaa välirahat käteisellä tai vaikka pitää kaikki vanhatkin pihassa, ei nyt ole siitä kiinni. Mutta sepä se vasta maksaa.  ;D
Kun meillä ei tarvita autoja kuin kaupassa käymisiin ja vapaa-ajan viettoihin.
Joku toinen ajaa paljon ja tarvii uuden auton tai muut esim. terveydelliset syyt jne.
Mutta jos uudella autolla ajetaan 50 tkm, vuodessa, se kuluu enempi kuin se vanha hyvin pidetty kauppakassi ja tässä kohtaa en näe ihan tasapuolista kohtelua.

Omalla kohdalla mikään ei siis muutu katsastusten osalla.

Moottoripyöriä ei katsasteta suomessa edelleenkään, koska se ei onnistu joka asemalla ja tätä pelätään tasapuolisuuden nimissä. Katsastusmiehellä pitää olla moottoripyöräkortti, mikä on tällaiselle vanhalle pierulle itsestäänselvyys, mutta 45 vuotiaalle suikkalakille ei välttämättä ollenkaan. :D.
Muualla eu:ssa mp:t käsittääkseni katsastetaan?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View