Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Katsastusväli harvenee

(1/7) > >>

pamaus:
Liikenne- ja viestintäministeriö n esityksessä henkilö- ja pakettiautot katsastettaisiin ensimmäisen kerran neljän vuoden kuluttua käyttöönotosta ja sen jälkeen kahden vuoden välein, kunnes auto on ollut käytössä kymmenen vuotta. Yli kymmenvuotiaat autot katsastettaisiin vuoden välein kuten nykyisinkin.

Lisäksi katsastuksen ajankohdan voisi valita. Se ei olisi enää sidottu käyttöönottopäivään tai rekisteritunnuksen viimeiseen numeroon.

https://yle.fi/uutiset/3-9341398

megaman:
Rahastuksen makua hyväkuntoisella vanhalla kalustolla vähemmän ajavalle.

Reilumpaa olisi kilometrien mukaan, kun ne kirjataan konttorilla ylös joka tapauksessa.
Meillä molempiin autoihin tulee vuodessa alle 10 tkm. Tuntuu turhalta rahastukselta. Toisella ajettu 90 tkm ja toisella 190 tkm, eli ei mitään ikäloppuja vielä kilsojen puolesta. Ja aina leimattu ekalla. Viimeksi on hylätty auto reilut 10 vuotta sitten. Sekin hylkäys trafin tarkastusohjeen vastaisella toiminnalla. Selvisi vasta vuosia myöhemmin.

Mutta kun tuossa joku keksii kuitenkin huijata kilsoissa, niin eipä se toimi.

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 29.06.2017     kello on 13:12 ---Rahastuksen makua hyväkuntoisella vanhalla kalustolla vähemmän ajavalle.

Reilumpaa olisi kilometrien mukaan, kun ne kirjataan konttorilla ylös joka tapauksessa.
Meillä molempiin autoihin tulee vuodessa alle 10 tkm. Tuntuu turhalta rahastukselta. Toisella ajettu 90 tkm ja toisella 190 tkm, eli ei mitään ikäloppuja vielä kilsojen puolesta. Ja aina leimattu ekalla. Viimeksi on hylätty auto reilut 10 vuotta sitten. Sekin hylkäys trafin tarkastusohjeen vastaisella toiminnalla. Selvisi vasta vuosia myöhemmin.

Mutta kun tuossa joku keksii kuitenkin huijata kilsoissa, niin eipä se toimi.

--- Lainaus päättyy ---
sitteku berneri mittaa ajetut ajot kepsillä ja verottaa, niin jo luulis onnistuvan ;D Tienpito huonommalle tolalle, niin jo vain vikojakin alkaa löytymään uudemmissakin koslissa :o

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 29.06.2017     kello on 13:12 ---Rahastuksen makua hyväkuntoisella vanhalla kalustolla vähemmän ajavalle.

--- Lainaus päättyy ---

Mä en nyt ymmärrä mitä ihmeen rahastuksen makua tuossa on, sillä nuo uudet pykälät helpottavat nykykäytäntöä = se rahastus siis vähenee nykyisestään = hyvä asia, eikös ???

Kokonaan toinen juttu onkin sitten katsastus jo itsessään, mutta siitähän tässä ei nyt varsinaisesti ollut kyse 8)

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 30.06.2017     kello on 09:38 ---Mä en nyt ymmärrä mitä ihmeen rahastuksen makua tuossa on, sillä nuo uudet pykälät helpottavat nykykäytäntöä = se rahastus siis vähenee nykyisestään = hyvä asia, eikös ???

Kokonaan toinen juttu onkin sitten katsastus jo itsessään, mutta siitähän tässä ei nyt varsinaisesti ollut kyse 8)

--- Lainaus päättyy ---

Niin, mäkään en nyt ymmärrä miten se katsastus/rahastus mun kohdalla helpottaa, jos en vaihda kalustoa tuoreempaan? Kerro! Vai jäikö mulla nyt jotain ymmärtämättä?

"Yli kymmenvuotiaat autot katsastettaisiin vuoden välein kuten nykyisinkin.
Lisäksi katsastuksen ajankohdan voisi valita. Se ei olisi enää sidottu käyttöönottopäivään tai rekisteritunnuksen viimeiseen numeroon."

Ainoa mikä muuttuu, on että saa itse päättää katsastusajankohdan . Voin kuvitella vaan mitkä ruuhkat se poikii konttoreille vuoden viimeisille viikoille, kun jengi venyttää velvollisuutta. Osa konttoreista voi panna ovet kiinni ja vaikka lomailla sinne sesonkiin asti. Nytkin on 1-2 autoa päivässä tarkastavia konttoreita hiljaisena aikana. Ylitarjontaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View