Oma mielipiteeni on, että osta mieluummin isommalla koneella kuin pienellä.
Noilla kilometreillä ja tuohon hintaan on vaikea löytää. Mutta nosta kilometrit 150 tkm:n, niin alkaa löytyä koht hyviää
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Oma mielipiteeni on, että osta mieluummin isommalla koneella kuin pienellä. Noilla kilometreillä ja tuohon hintaan on vaikea löytää. Mutta nosta kilometrit 150 tkm:n, niin alkaa löytyä koht hyviää Kone siis 2.8idtd. Pointtina tässä siis se että nuo ivecon moottorilla olevat 2.3 ja 2.8 on ainakin sellaisia koneita että ajamalla ne ei lopu mikäli niitä vähänkään huoltaa. Valitsisin niistä uusimmat mitä saa. Ihan siksi että tuoreemmissa moottoreissa käyttöominaisuudet on parantuneet selvästi eikä kulutus ole ainakaan noussut jos ajetaan samalla tavalla kuin vanhemmilla koneilla lyllerretään mäet. 2.3 tai 2.8 jtd on ainakin pomminvarmoja koneita. Muista fiatin nokalta löytyvistä koneista ei kokemusta. Omalla -03 pakulla oli 470tkm menty ja kone jatkoi matkaansa toisessa korissa 2.3 ja 2.8 myös jaksaa liikkua ihan eri tavalla vanhempiin verrattuna. Vanha 1.9 TD ja 2.5 D ei kyllä mene oikein mihinkään. Oma valinta ducatolta olis 2,8l idTD. Transiteista ja sprinttereistä ei kokemusta mutta ei varmaan huonoja vaihtoehtoja olis ![]() Tänks kaikille vastauksista ja kokemuksista. Kimi ylempänä kyseli mitä mun Transitissa on ollut. Kone on 2.4 tdi -01 120hp. Auto on ollu mulla 217 tkm lähtien ja nyt 280 mittarissa, tänä aikana (2 vuotta) Vaihdettu kytkin kokonaisuudessaan, uusi startti, uusi laturi, uusi alipainetehostin, rullia, nyt egr temppuilee ja lyö tehot alas. Sähkövikojakin ollut. Tuntuu vain siltä että kokoajan saa on korjaamon ovea kolkuttelemassa. Eipä nuo nyt välttämättä varsinaisesti koneen huonoutta taida olla, mutta jotenkin tuntuu että laatu ei olisi oikein kohdillaan. Joku ford kaveri vain mainitsi ettei yleensä vielä näillä kilometreillä olisi näin paljoa ongelmia. Eilen kytkin oikkuili kun olin menossa reissuun ja menin suosiolla pikkuautolla reissun. Kilometrejä 293 000 ja risat, saahan se raskaassa autossa tuossa vaiheessa jo olla vaihtokelpoinen. Vaihdelaatikko ääntää ja se on omaa syytä kun olin huolimaton öljyt vaihtaessa, pääsi valuttamaan sen ajossa miltei tyhjäksi. Moniurahihnan vaihdon yhteydessä vaihdoin kiristimen, ihan varmuuden vuoksi. Sivuja: [1] Siirry ylös
|