Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Fiatin polttoainekulutus (ja vertailun vuoksi muidenkin...)

<< < (19/28) > >>

eura665:
Mautoilija voisi siirtyä hyppimään kolmiloikkaa ja jättää jokaelvetin keskustelussa viisastelun. Voiko aikuisella ihmisellä olla noin valtava pätemisentarve.

Lähetetty minun HUAWEI VNS-L31 laitteesta Tapatalkilla

Koivumutkan herra:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 22.05.2017     kello on 20:36 ---Et ole teiden tukko...

Nopeamman rajoituksen tiellä toki on hyvä antaa mahdollisuuksien mukaan tietä ohittajille.

--- Lainaus päättyy ---

Olen toki mielestäni huomioinut hyvin nopeammin liikkuvat, antamalla mahdollisuuksien mukaan ohitusmerkin, väistämällä p-paikalle ym.
Keskustelussa on käynyt hyvin selväksi, kuinka suhtaudumme kanssakulkijoihin ja parantamisen varaa tuntuu olevan.

Haluan kiittää keskusteluun osallistujia, vaikka keskustelun aihe ei ollut otsikon mukainen

.......ja keskustelu polttoaineen kulutuksesta jatkukoon.

Lerssinen:
Mökkimersu vie sellaista 13/100. Nopeus OIKEASTI yleensä sen 90 km/h

kimi:
Aakun vastaus toistaa sen minkä itse olen todennut. Matkamittarin lukema voi olla yhtä väärä kuin nopeusmittarin ja virhenäytöt ei välttämättä ole identtiset.
Kun sama 10% mikä monissa on toistuu matkamittarissa, kulutuslaskelmakin heittää. Kuitenkin tuo Fiatin 2,8 koneen kulutus on tämän keskustelun mukaan matala verrattuna moneen muuhun ja ei se ero pelkästään virhenäyttämisellä ole selitettävissä.

Vaeltaja:
Ducato 2.8 idTD keskikulutus alkoviautossa oli 12-13 litran välillä. Yleensä lähenpänä 13 litraa. Nyt puoli-indekroitu 2.8 JTD koneella kuluttaa keskimäärin 11 litran pintaan. Puoli-indekroidun kulutus ei nouse läheskään niin herkkästi vastatuuleen ajettaessa, kuin alkoviautossa tapahtui.

VW Transporter -96 pakun keskikulutus työajossa oli 10-11 litran välillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View