Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Peruutuskamera Fiattiin
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 6.04.2017 kello on 10:37 ---Ok.
Jos se toimii kahdella tavalla niin ihan ok kytkentä. Itselle tullut vastaan ainoastaan yhdellä ohjauksella olevia.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli jossakin autossa ko. systeemi. Oli hyvä, kun pystyi esim. ohituksessa varmistamaan, että ohitettava on jo takana.
KariK:
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 6.04.2017 kello on 10:45 ---2010 Dugatosta essolla tämmöistä haastelivat.
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä näköjään haastelivat.
En ihan usko, että vaihtavat tuotannossa johdinvärejä 3 kuukauden välein.
Toinen osa esson miesten jutuista panee miettimään, että rele väliin. En usko, että siinä mitään can-adapteria tarvitaan.
Tarkistan savun hälvettyä :)
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 6.04.2017 kello on 10:45 ---2010 Dugatosta essolla tämmöistä haastelivat.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: KariK - 7.04.2017 kello on 07:33 ---
Toinen osa esson miesten jutuista panee miettimään, että rele väliin. En usko, että siinä mitään can-adapteria tarvitaan.
Tarkistan savun hälvettyä :)
--- Lainaus päättyy ---
Vaikka ohjaukset olisi CANin takana, ei kukaan kytke sitä kameraa siihen väylään - ei se siinä toimi ;D.
Se pitää tietysti ottaa huomioon, paljonko laite ottaa virtaa suhteessa peruutusvaloihin (42W vs. ?) Jos on mainittu sulatustoiminto, kannattaa varmasti käyttää relettä. Vaikka CAN ohjaisi sitä peruutusvaloa, se on vaan ohjaus ja itse peruutusvalot saa virtansa muuta kautta ja siellä on kyllä sopivat sulakkeet suojaamassa sitä piiriä.
Tietysti on sitten vikadiagnoosit, jolloin kyseisen piirin virta saattaa olla tarkassakin valvonnassa (harvemmin peruutusvaloille). Esim. parkkipolttimon palaminen havaitaan eli 5W muutos/lisäys kulutukseen aiheuttaa jo hälyytyksen.
KariK:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 7.04.2017 kello on 08:12 ---Vaikka ohjaukset olisi CANin takana, ei kukaan kytke sitä kameraa siihen väylään - ei se siinä toimi ;D.
Se pitää tietysti ottaa huomioon, paljonko laite ottaa virtaa suhteessa peruutusvaloihin (42W vs. ?) Jos on mainittu sulatustoiminto, kannattaa varmasti käyttää relettä. Vaikka CAN ohjaisi sitä peruutusvaloa, se on vaan ohjaus ja itse peruutusvalot saa virtansa muuta kautta ja siellä on kyllä sopivat sulakkeet suojaamassa sitä piiriä.
Tietysti on sitten vikadiagnoosit, jolloin kyseisen piirin virta saattaa olla tarkassakin valvonnassa (harvemmin peruutusvaloille). Esim. parkkipolttimon palaminen havaitaan eli 5W muutos/lisäys kulutukseen aiheuttaa jo hälyytyksen.
--- Lainaus päättyy ---
Puhut pelkkää asiaa. Thumb
Yrjö:
Itse en asiasta mittään tiiä. :(
Naapurin poika, jolla on korjaamo, kertoman mukaan pistävät pikku releen, joka sitten antaa herätysvirran tarvittavan kokoiselle releelle.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta