Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Matkakulkimen vahaus.

<< < (4/6) > >>

Camper:
Hyvä tietää tuosta sonaxista eli autoglymiä sitten. Thumb

MCL:
Olen käyttänyt Glymin punaista varmaankin viimeiset parikymmentä vuotta, ensin lisättynä toisella kerroksella kullanväristä, mutta sittemmin kokemuksen pohjalta pelkkää punaista.

Otin kaksi vuotta sitten vertailuun mm Prisma-liikkeistä saatavan Cars-vahan, jota ainakin joillakin nettisaiteilla kehuttiin kovasti.
Kahden vahauskauden ( vuoden ) kokemuksella voin todeta, että hiukan halvempaa, hiukan vaikeammin levitettävää ja hiukan vähemmän kestävää.
Kokeilu sai jäädä kokeiluksi ja paluu takaisin punaiseen.

Yrjö:
  Mä oon reilut 50 v. käyttänyt harvakseltaan Turtle Wax orginalia noihin peltilehmiin, siis sitä kiinteää. Vaunuunkin samaa, mitäs sitä eri laatuja.
  Mulla on ajatuksena vahata kahdesti vuodessa, mutta ihan aina ei käytännössä kertaakaan.
  Tarkoituksena saada suojaava vahaus, ulkonäkö sivuseikka. Tuosta kun tuppaa jäämään harmaita laikkuja helpolla.

Catiska:
Tuota punaista en ole kokeillut. Peltilehmissäni käytän tuota Autoglymin High Definition kovavahaa.
Se on omissa kokeiluissani osoittautunut parhaaksi vahaksi. Kestää, kestää ja kestää. Lisäksi yllättävän helppoa levittää ja sen menekki isompaankin jenkkiin on aika pientä.
Eli vaikka purkki on kallis niin itselläni yksi purkillinen kestää muutaman vuoden. Autoja minulla on kuitenkin kahdeksan...

Epa:
Miten Autoglymillä onnistuu vasaroidun pellin vahaus ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View