rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkakulkimen vahaus.  (Luettu 9107 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Matkakulkimen vahaus.
« : 3.04.2017 kello on 21:41 »
Onko kokemuksia hyväksi havaituista vahoista,joilla olette vahanut kulkimia..?
Kokeilin viimevuonna bilteman caravan käyttöön tarkoitettuja vahoja ja jokseenkin en ole ollut tyytyväinen,kun taas pitää vahata uudestaan. Kiilto kun lähes kokonaan kadonnut talven aikana.
Vaha tuntui antavan vain kiillon pintaan,mutta ei ole kovinkaan pitkäkestoista,eikä niissä varmaan ole mitään hoitavia aineita.
Autoglym on varmaankin hyvää,mutta aika kallista. Sonax hiukan edullisempaa,mutta onko muita vaihtoehtoja..?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:17.03.2024 kello on 18:42
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #1 : 3.04.2017 kello on 21:51 »
Itse olen käyttänyt veneille tarkoitettuja vahoja, ihan ok tuloksella.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.03.2020 kello on 22:30
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #2 : 3.04.2017 kello on 21:53 »
    Olen käyttänyt niin vaunuun kuin as.autooni TC nano tuotteita ,mielestäni todella hyviä ja helppokäyttöisiä !

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:15
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #3 : 3.04.2017 kello on 22:00 »
Korrekin tfc tai carlake sunshine halvemmista mutta ite käyttäny glymin punasta ja pesuun glymin autoshamppoota. Hyvä on tullu ja kiilto pysyny Thumb maksaa toki vähä enemmän mutta onko se 5e per purtilo enemmän nyt sitten niin paljo enemmän?

Viime kesänä testasin niitä uusia korrekin nanovahoja mutta ei minusta ollu ainakaan vanhalle maalipinnalle kovin hyviä, kiiltoa tuli muttei pysyny niin hyvin kuin autoglym.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:53
  • Kulkija
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #4 : 3.04.2017 kello on 23:14 »
Mulla ongelmana on vuosien takaiset, konepellin maaliin syöpyneet ampiaisten tai isompien osumaläiskät. Millään käsimenetelmällä ne ei irtoa, myllyttää en ole kokeillut kun ei ole konetta. Hiova vahakaan ei auta, eikä oikein uskalla käyttääkään kun maalipinnan laatu ei kovin hyvältä vaikuta.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #5 : 4.04.2017 kello on 00:05 »
Mulla ongelmana on vuosien takaiset, konepellin maaliin syöpyneet ampiaisten tai isompien osumaläiskät. Millään käsimenetelmällä ne ei irtoa, myllyttää en ole kokeillut kun ei ole konetta. Hiova vahakaan ei auta, eikä oikein uskalla käyttääkään kun maalipinnan laatu ei kovin hyvältä vaikuta.

Myllytys taitaa olla ainut keino syöpyneisiin osumiin.
Tuollainen kiillotuskone aikast hyvä,kun varovasti pienillä kierroksilla ajaa. 
http://www.motonet.fi/fi/tuote/789467/Kiillotuskone-1400-W-0-3200-rpm
Useamman veneen tuollaisella kiillottanut hempelin vahoja käyttäen.
Ihme sienellä lähtee aika hyvin suht tuoreet itikoiden jämät nokalta,eikä tarvitse mitään puhdistus aineita. Pitää vaan käyttää usein vaikka aina välillä matkan varrella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #6 : 4.04.2017 kello on 06:49 »
Mulla on aina suihkepullossa mukana pesuainetta joka lihottaa hyönteisen jäämät. Suihkussa vaan ja mikrokuituliinalla perään. Ei tarvi huuhtelua.

Autoglymin punaista myös käyttänyt. Todennut sen hintaluokassaan parhaaksi, niin kestävyyden kuin työstönkin osalta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:01
  • Savo
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #7 : 4.04.2017 kello on 08:17 »
Autoglymin punaista myös käyttänyt. Todennut sen hintaluokassaan parhaaksi, niin kestävyyden kuin työstönkin osalta.
Mä olen todennut saman. Punainen on ollut kyllä paras ja helpoin tähän asti kokeilemistani.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #8 : 4.04.2017 kello on 08:36 »
Mulla ongelmana on vuosien takaiset, konepellin maaliin syöpyneet ampiaisten tai isompien osumaläiskät. Millään käsimenetelmällä ne ei irtoa, myllyttää en ole kokeillut kun ei ole konetta. Hiova vahakaan ei auta, eikä oikein uskalla käyttääkään kun maalipinnan laatu ei kovin hyvältä vaikuta.
Maailman toiseksi paras itikoidenliotusaine ja muunkin lian irroittaja .
Huom :tämän aineen pitää antaa vaikuttaa muutaman minuutin niin johan lähtee

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #9 : 4.04.2017 kello on 10:40 »
Maailman toiseksi paras itikoidenliotusaine ja muunkin lian irroittaja .
Huom :tämän aineen pitää antaa vaikuttaa muutaman minuutin niin johan lähtee

Poistaako tuo pahasti syöpyneet läiskät maali pinnoilta vaiko vain suht tuoreet jämät..?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #10 : 4.04.2017 kello on 10:50 »
Poistaako tuo pahasti syöpyneet läiskät maali pinnoilta vaiko vain suht tuoreet jämät..?
Nyt keväällä peseskelin moottorpyörää uudestaan kun joku oli hutasemalla viruttanut se syksyllä.
Jos lika on syövyttänyt jäljen maaliin niin ei kait sellasta PESUAINETTA olekkaan jolla se syöpymä katoaa siitä pois.
Tai tiejä sitten vaikka olisikin ::)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #11 : 4.04.2017 kello on 10:54 »
Testivoittajaksi osoittautunut sonax tuotteet ja näitä tuotteita näkyy olevan monissa caravan kaupoissakin. http://www.motonet.fi/fi/tuote/6500053/Sonax-Xtreme-TM-092016-Vahatestivoittajapakkaus

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #12 : 4.04.2017 kello on 11:02 »
Jos lika on syövyttänyt jäljen maaliin niin ei kait sellasta PESUAINETTA olekkaan jolla se syöpymä katoaa siitä pois.
Tai tiejä sitten vaikka olisikin ::)

Joo ei varmaankaan ole. Ajattelin jotta onko jotain liottavaa vaikutusta pahempiin kohteisiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #13 : 4.04.2017 kello on 13:20 »
Tuota Sonaxsin vahaa on ollut käytössä joku vuosi sitten, ja taitaapa olla vieläkin purkissa aika paljon jäljellä. Se on sellaiselle hyvä joka tykkää usein vahata autoa, ei kovin pitkäikäinen joten jäi käyttämättä.

Osta vaan sitä autoglymin tavaraa se maksaa hiukan enemmän mutta siinä on hinta laatusuhde hyvä.
Kun sitä työstää niin sen pitää antaa kuivua kunnolla, helpottaa huomattavan paljon loppukiillotusta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Matkakulkimen vahaus.
« Vastaus #14 : 4.04.2017 kello on 14:28 »
Minä olen myös Glymin punaista käyttänyt. Ja viime kesänä Korrekin TFC:n levitin päälle. Glymiä käytin laiskana vain enää likaisimpiin paikkoihin. TFC ja vastaavat nopeuttaa touhua aivan valtavasti, mutta pohjan tulee olle hyväkuntoinen ja puhdas. Muuten tuolla pinnoitteella ei ole paljon virkaa.

Vetoautoissakin olen käyttänyt Korrekin tuotteita kun niitä saa marketeista eikä ne maksa paljoa.

Oikein jo odottaa, että saan vaunun taas kotiin ja pääsee pientä detailing-hommaa tekemään. Muutamat listat yms vaatii huomiota.