rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Skoda Kodiaq  (Luettu 3544 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Skoda Kodiaq
« : 3.04.2017 kello on 10:06 »
Kyseisestä mallista en löytänyt täältä vielä juttua. Uskoisin auton olevan karavaanariporukoil le aika kiinnostava ja halusin nostaa sen esiin, josko keskustelua syntyisi.

Kävin ensiesittelyviikonl oppuna fillarilenkillä ohimennen tutustumassa autoon. Lapsiperheelle aktiiviseen elämään aika loistava paketti, josta saa kukin varmasti rakenneltua juuri omiin tarpeisiinsa mieleisen auton. Nimenomaan tilankäyttö käytännöllisyys painotettuna ei välttämättä ole tänäpäivänä itsestäänselvyys. Ja tämä nimenomaan on nähdäkseni Kodiaqiasa onnistunut todella hienosti. Autossa on myös erinomaisesti huomioitu takapenkillä matkustaminen ja sinnekin on rutkasti varusteita tarjolla. Tilat takana sekä takakontissa on neli tai viisihenkiselle perheelle hyvät.
Ja kun voimansiirtovalikoi ma on runsas niin auton voi hankkia hyvinkin erilaisena riippuen tarpeista ja käytettävissä olevista pelimerkkimääristä.

Oletteko tutustuneet? Mitä mieltä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #1 : 3.04.2017 kello on 10:13 »
Tuota olisin tarvinnut silloin kun oli vaunu. Touranin tilat, mutta neliveto ja vielä paremmat koneet - juuri jälkimmäinen lie suurin parannus Subaruun, jos dieseliä mielit?

Menisi yli budjetin ja viime kesänä jo hankin käytetyn toisen merkkisen. Mulle iski sen verran kuvitteellista kammoa VW-konsernia kohtaan, että laimensi osaltaan kiinnostusta. Yetiä tosin silloin mietin, kun pienempikin riittää.

Mutta oma käsitys siis on, että tuosta on vaikea pistää paremmaksi edes suunnilleen samassa hintaluokassa vetoautona. Jos on 100 t käytössä, niin sitten muuttuu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #2 : 3.04.2017 kello on 10:18 »
Mielenkiinnolla olen lukenut koeajot tuosta autosta vaikkakaan en ole itse sitä vaivautunut katsomaan. Kapine vaikuttaa melko mielenkiintoiselta, vain hieman lisää voimaa tarjoavia moottoreita kaipaisin mallistoon. Mutta onko tuolle kyseiselle pohjalevylle missään muussa mallissa tarjolla 3.0 dieseliä? Eli, kannattaako edes haaveilla sellaisen saatavuudesta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #3 : 3.04.2017 kello on 11:29 »
Eikös Audiin saa 3.0 TDI:n vai onko SQ5 vastaava ?
Perus Q5.een ei taida saada kun 2.0 TDI:n

Hinta tietenkin on vähän eri, tosin ei vielä ole edes suomen Audin sivuilla  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #4 : 3.04.2017 kello on 12:26 »
Noista pikku turboista tuli mieleen kun viime syksynä oli vakivuokraamostani lopussa haluamani auto niin antoivat alle tilapäisesti Nissan Micran jossa oli reilusti alle 900 kuution turbomoottori.
Käykääpä kokeilemassa jos mahdollisuus, suht kevyt massa ja lähtee pikkuautoksi liikkeelle sähäkästi jopa nopeuksissa alle 80 km/t.  Vain pikku viive alussa.   Kaupunkiliikenteess ä oli kiva ajaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #5 : 3.04.2017 kello on 12:45 »
Taitaa joillain merkeillä olla paukkuja 2-2,5 litraisissakin senverran ettei 3.0:aa kaipaa.
Varmaan sinulle. Mutta minulle ei. Katumaastureilla ajelen ja alle 300hv:n tehon omaavan olen omistanut viimeiksi n. 10 vuotta sitten. Mutta nämä on makuasioita, kukin tyylillään.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #6 : 3.04.2017 kello on 13:07 »
Q5 ( SQ5 ) painii sisätilojen osalta eri sarjassa. Muuten varmaan teknisesti varmaan yhtä päteviä.

Ei ole tarkoitus Subarua alkaa vaihtamaan, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta autoja kohtaan tulee aina puntaroitua potentiaalisia vaihtoehtoja. Dieseliin ei ole näillä näkymin tarkoitus siirtyä. Mutta tilojen ja käytönnöllisyyden osalta Kodiaq on kyllä hintaluokassaan aika lyömätön.

Minulla on myös omat fobiat VAG: n tekniikkaa kohtaan. Toki tänäpäivänä varmaan aika turhaa. Mutta minkäs ajauksilleen voi.

Tilojen puolesta Kodiaq on oikeastaan tavallaan vaikkapa Q7:n vastakohta. Sisältä suuri, vaikka ulkoa ei niin kovin. Q7 on ihan päinvastoin.
Tutkiskelin 5-paikkaista tarkemmin ja esim itselleni ( 180cm ja lyhyet jalat ) aseteltu kuskinpenkki niin mahdun vielä ihan kohtuudella itseni taakse vaikka takapenkki olisi etummaisessa asennossa. Joten tilaa on.
Takakontin kynnys on yksi mua häiritsevä tekijä ja se löytyykin kaikista Skodan farkuista. Toki 7-paikkaisessa Kodiaqissa sitä ei ole mutta kontti onkin tuolloin huomattavasti matalampi.
7:n takaistuimet ei sovi ainakaan minun kokoiselle. Hätätilanteessa vois vartin olla, mutta ei matkaa.


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #7 : 3.04.2017 kello on 13:28 »
Saako esittää toiveen, että pidetään ne muut merkit tästä topicista pois? Eikä mieluusti lähdettäisi keulimaan tehojen kanssa. Varmasti aina löytyy isompia ja nopeampia sekä tehokkaampia. Mutta josko juteltais Kodiaqista?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #8 : 3.04.2017 kello on 13:56 »
Samaa mieltä muista merkeistä tässä keskustelussa. Tehoista keskustelu taasen on osalle turhaa, osalle ei.

Kodiaq kiinnostaa minua jos satun siirtymään työsuhdeautoon, mutta painavan kärryn vedossa (ihan se maksimi mitä tuolla saa vetää ja vähän ylikin) tuolla moottoriteholla on minulle merkitystä, kuten ilman kärryäkin. Haluan että auto kulkee herkän oloisesti. Siitä syystä olen kiinnostunut edes huhuista, olisiko sieltä tulossa tehokkaampaa moottoria tarjolle. Kokoluokkana tuo auto olisi oikein sopiva enkä tarvitse kallista merkkiä keulalle, kunhan auton ajettavuus, tekniikka (myös mukavuus- ja avustintekniikka) on ajan tasalla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #9 : 3.04.2017 kello on 14:35 »
Minä taas vastasin Catiskan kysymykseen, tälle pohjalevylle.
VAG konsernia kun molemmat ovat.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #10 : 3.04.2017 kello on 15:19 »
Tässä yksi kuva joka kertoo jotain kontista. Mittatikkuna n. 125cm lapsi. Mahtuu kontin suojaverhon alle istumaan. Takapenkit on kuvassa taka-asennossa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #11 : 3.04.2017 kello on 16:54 »
Joo, ja tuli mieleen eräs merkittävä seikka josta myyjä kertoi. 2500kg vetomassa on vain tehdasasenteisessa koukussa. Jälkiasenteinen jää 2000kg:n massaan. Pieniä eroja voimalinjojen välillä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #12 : 3.04.2017 kello on 23:43 »
Onkohan 7-paikkaisessa takaloosterin lattia tasainen ? Tilaa näyttää olevan hyvin mutta aika kurkotteleminen varsinkin kun lattiataso on kynnyksen takana.
Oiva peli varmasti vaikka omassa vanhanaikaisessa ajatusmaailmassa kalliseen skodaan  investoiminen vaatisi ylimääräistä miettimistä. 4-vetoisena 190 hv dieselillä ehdottomasti.