Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?

<< < (3/20) > >>

Alan:
Rajoittaa hiukan vastaamista, kun kysyjä ei kerro budjettia ja sitä, minkä ikäinen sen uudemman pitää olla.

Itse olin ostamassa Hymer Exsistä alun perin, mutta sisätilojen kokeilu vakuutti minut siitä, että se on ainakin 2+2 käytössä mitoitettu pienikokoisemmille aikuisille kuin minä olen. Viidelle sopivaa niistä ei taida löytyä muutenkaan.

Ajelin tänä aamuna uudehkon LMC;n perässä. Noin kuusimetrinen alkovi, jossa takana kerrossängyt. Aika samanlainen todennäköisesti kuin mun Hymer. Isommannäköinen ja vähemmän aerodynaaminen alkovi kylläkin (ja Fiatin alusta...).

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: Charlottiina - 30.03.2017     kello on 15:17 ---Tiedonhaluisena menin googlettamaan Adria:t nähdäkseni kuinka niissä on tarkoitus nukkua. Tällä sivulla on pohjapiirustukset joista voi yö-kohtaa klikkaamalla katsoa vuoteiden paikat. http://fi.adria-mobil.com/matkailuautot/matrix+mallisto/
Sunlightteja katselin "sillä silmällä" kun olin päättänyt haluta eroon möykkyautostamme. Mielestäni jokin malli niistä t-eli puoli-integroiduista oli vallan näpsäkän oloinen mutta enhän minä enää muista mikä se oli...siinä taisi olla kerrosvuoteet (=meille sopiva systeemi )

Eivät kai mitkään roikkovuoteet laskeudu keittiön päälle, silti pohjaratkaisuissa on suuria eroja vaikuttamassa käytännöllisyyteen.  Kannattaa miettiä tilannetta jossa ulkona sataa vettä, kahvihammasta kolottaa ja muu väki nukkuu. Olisiko kiva jos autossa olisi sen verran hyvä pohjaratkaisu että aamuvirkku saa laitettua retkijakkaransa auki ja nauttia kahvinsa autossa sateen ropinaa kuunnellen ja tulevaa päivää suunnitellen...juu olisi, päätettiin meillä kun autoa etsittiin  ;)

Meillä on kyllä enemmän tavaroiden säilytystilaa tässä autossa kuin mitä oli möykkymallissa joten autokohtaista on tämäkin. Toki autossamme nuo roikkovuoteen alla olevat ja sen mukana liikkuvat kaapit ovat vain max. 10 kiloa/kaappi sallivia(neljä kappaletta) mutta eihän sinne tarvitsekkaan mitään painavaa tunkea, niihin voi laittaa niitä kevyitä juttuja viemästä tilaa painavimmilta tavaroilta.

--- Lainaus päättyy ---

Oletko tosissasi? Minulla ei kyllä tulisi mieleenkään viritellä retkijakkaroita auton/vaunun sisälle jotta pääsee kahvin juontiin eikä muuhunkaan käyttöön. Kulkineen sisätilat pitää olla mitoitettu siten että maksimi hlö määrälläkin kaikki toimii ilman erityisiä virityksiä minun mielestä. Toki meillä on vain 2 aikuista ja 1 teini + iso koira.

seppoko:
Tuossa pihassa on integroitu Hymer Exsis 562i. Siinä on takana erillispedit, mutta saa leveäksi siskonpediksi kolmelle. Edessä on roikkupeti kahdelle. Istumapaikkoja jää pöydän vieressä kahdelle ja pöydän päässä, ehkä vähän kaukana, yhdelle. Nämä siis kun roikkupeti on alhaalla. En tosin muista onko ajonaikaisia paikkoja viittä. Vöitä ei ole kuin neljälle.

jus66si:
Tuossa on Rapido puoli-integroitu. Kyllä mahtuu nukkumaan. Hubbed yläpeti.

https://www.nettikaravaani.com/rapido/scandinavian-exclusive-650-ff/1470737

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 31.03.2017     kello on 22:41 ---Tuossa pihassa on integroitu Hymer Exsis 562i. Siinä on takana erillispedit, mutta saa leveäksi siskonpediksi kolmelle. Edessä on roikkupeti kahdelle. Istumapaikkoja jää pöydän vieressä kahdelle ja pöydän päässä, ehkä vähän kaukana, yhdelle. Nämä siis kun roikkupeti on alhaalla. En tosin muista onko ajonaikaisia paikkoja viittä. Vöitä ei ole kuin neljälle.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla sama etupään ratkaisu, 15 cm (?) leveämpi vaan - ei ole viides ajonaikainen paikka, laillisesti.

Viides peti erillispetien välissä toki käy pikkulapselle, jos niin haluaa. Mun mielestä teoreettinen viikonloppua pidemmillä reissuilla. Exsis on saaterin hyvännäköinen ja hinta-laatusuhteeltaan mainio auto - jos kahdestaan oltaisiin niin olisin ostanut. Itse koin etupedin epäkäytännölliseksi kahden lapsen käyttöön ja olen ollut kerrosänkyyn hyvin tyytyväinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View