Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Muutto asuntovaunuun tai autoon

<< < (4/100) > >>

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  2.07.2011     kello on 22:30 ---Onko ne, jotka haaveilee vaunuun pysyvästi muuttavansa, koskaan kokeneet koleaa syys- tai talvi-iltaa kotona takkatulen lämmössä? Tai sitä kun lämmittää leivinuunin ja paistaa siinä pullia, pipareita, lihaa tai leipää... Miltä se tuoksuu kun paistos kypsyy ja odottaa vesi kielellä että pääsee maistamaan...
Miten ne tunteet saa korvattua jos olisi vaan vaunu jossa asua ???

--- Lainaus päättyy ---

Mistähän se johtuu, mutta minusta juuri nuo koleat syys- ja talvi-illat ovat niitä kaikkein viihtyisimpiä juuri asuntovaunussa? :D Niin me vaan kaikki koetaan asiat eri tavoin!

No anyway, vaunuun muuttamiselle on välimuotojakin, joilla voi ensin vähän harjoitella. Kotinsa voi säilyttää, mutta kun vuodessa kertyy karvaa vaille 300 vaunuyötä, se on miltei kuin asuisi siinä vaunussa :P

99:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso -  3.07.2011     kello on 00:40 ---Mistähän se johtuu, mutta minusta juuri nuo koleat syys- ja talvi-illat ovat niitä kaikkein viihtyisimpiä juuri asuntovaunussa?

--- Lainaus päättyy ---

Niin minustakin :)

TsKo:
Njoo, se on mielipide ja asennekysymys se mitä pitää kotinaan.
Toiset tarvitsee sen kiinteän paikan mitä pitää kotinaan. Mitä juuriin tulee, niin meillä kaikilla on muistoja menneistä ajoista eli nuoruudesta, ystävistä, koulusta, lasten syntymäpaikasta jne. Sellaiset ihmiset, jotka ovat usein muuttaneet täysin vieraalle paikkakunnalle sopeutuvat helposti uusiin olosuhteisiin tai haluavat elää omassa rauhassa sopii vaunu/autoasuminen varmaankin parhaiten. Toisaalta jotkut haluavat tutun ympäristön,jota pitää kotinaan ja sinne on aina kiva palata.

Itse kuulun siihen kiva palata ryhmään ja tässä viimeisen vuoden aikana olen mietiskellyt noita työkuvioita monelta eri kantilta. Tekisi mieli siirtyä hieman vieraammalle paikkakunnalle töihin ja asua viikot tai osa työviikosta vaunussa ja sitten viikonlopuksi kotiin. Vaikka olen pääkaupungista kotoisin, olen silti muuttanut sieltä kymmenen vuotiaana maalle ja nyt kun on työt pääkaupunkiseudun hulinassa ja vaikka asutaankin maaseudulla noin tunnin ajomatkan päässä tekisi mieli välillä jonnekkin muualle päin Suomenniemeä.

Kavereiden kanssa on joskus puhuttu, jos ei olisi puolisoa ja velkarahalla rakennettua torppaa niin voisi singahtaa mihin vain. Mutta kuitenkin kun on noita vakiintuneita asioita ja asiat riippuu muistakin muin vaan itsestä niin täytyy pysyä aloillaan ;D

Oma tilanne sallisi tuon viikot vaunussa tyylin ja saas nähdä mitä aika tuo tullessaan.

Eli tässä elämänvaiheessa ei kokonaan vaunussa asuminen oikein ole mahdollista, tällainen reilu kolmekymppinen nöösipoika kun olen ja perhekkin pitäisi perustaa, mutta tiedä sitten vanhempana. Sen verran pidän omasta rauhasta, että ajatus tulevaisuudessa ei ole ollenkaan huono.

Turhan Höpöttäjä:
...nyt kun on työt pääkaupunkiseudun hulinassa ja vaikka asutaankin maaseudulla noin tunnin ajomatkan päässä tekisi mieli välillä jonnekkin muualle päin Suomenniemeä.

Jos minulla olisi tuo elämän tilanne, että työmatkoihin menee kaksi tuntia. Tekisin heti jotakin elämän muuttamiseksi.  ::)

TsKo:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  3.07.2011     kello on 09:19 ---...nyt kun on työt pääkaupunkiseudun hulinassa ja vaikka asutaankin maaseudulla noin tunnin ajomatkan päässä tekisi mieli välillä jonnekkin muualle päin Suomenniemeä.

Jos minulla olisi tuo elämän tilanne, että työmatkoihin menee kaksi tuntia. Tekisin heti jotakin elämän muuttamiseksi.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Joo ei tämä 2-3h työmatkat päivässä oikein järkevää ole, mutta täällä meidän kylillä ei oikein hommia ole ja lähempänä Helsinkiä alkaa tontit/asunnot maksaa niin paljon ettei sormet yllä millään. Eikä kyllä huvita kaupungissa asuakkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View