Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Irto aurinkopaneeliin jatkokaapeli helposti ;)

<< < (2/8) > >>

joo o:
Minulla on tossa 15 metriä 2,5 m2 parikaapelia ja pistokkeella asuntovaunussa kiinni.
Pysyvät talvenkin akut kunnossa vaikka vaunu on katonalla, missä valtakunnan sähköä ei ole.

Nykyisin yli puolet pienempi paneeli (50 w) millä akut pysyy latinkissa (siis talvet kun ei ole käyttöä)

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 24.03.2017     kello on 07:42 ---Minulla on tossa 15 metriä 2,5 m2 parikaapelia ja pistokkeella asuntovaunussa kiinni.
Pysyvät talvenkin akut kunnossa vaikka vaunu on katonalla, missä valtakunnan sähköä ei ole.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Tämä talviseisotus alkoi kiinnostaa....

Auto on katon alla, mutta tuollaisella lisäpaneelilla saisin akkuhuollon kenties toimivaksi. Voisihan se matkallakin olla, mutta mulla ei sellaiselle ole tilaa kuljettaa.
Saisiko jonkinlaisen rautalankamallin siitä, miten erillisestä aurinkokennosta kytkennät johtavat autoon?

K.E.V:
Autosta ja kytkennöistä riippuen voit kytkeä sen vaikka vetokoukun tökkeliin. tämä lähinnä vanhemmissa.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 24.03.2017     kello on 07:56 ---Autosta ja kytkennöistä riippuen voit kytkeä sen vaikka vetokoukun tökkeliin. tämä lähinnä vanhemmissa.

--- Lainaus päättyy ---
Eikös siellä joku säädin pidä siinäkin välissä olla....?

Elikä kennolta raakaa jännitettä vai autoon johonkin pistokkeeseen. Ymmärsinkö muka oikein?

K.E.V:
No ei tietenkään raakaa, aiemmin oli jo kuva missä säädin oli paneelin takana. Säätimeltä johto vetokoukun jatkuvaan virtaliittimeen, maa toiseen.
JA ENSIN mittaa että tuo + piste menee akulle suoraan ilman releitä tms. Eli kytkentävastuu ei ole minulla :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View