Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkopaneelisysteemi - Rautalangasta vääntäen - Ja edullisesti
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.03.2017 kello on 09:47 ---Mitä eroa siinä oikeassa aurinkokennoakussa on AGM akkuun verrattuna....?
--- Lainaus päättyy ---
Agm käsittääkseni tarkoittaa vain että nesteet on imeytetty lasikuituun, ja on siten ulospäin kaasuja tuottamaton ja käännettävissä kyljelleen.
Kutsun aurinkokennoakuiksi syväpurkuakkuja, jotka on tehty paremmin kestämään sitä tyhjäksi ajamista.
"Deep Cycle akku" kun laittaa googleen, löytyy tietoa syväpurkua kestävistä akuista, ja ne eivät ole käynnistysakkuja.
Omat testini olen tehnyt Snajder 100Agm akuilla ja BSB 120Ah akuilla.
Snajder ei täysin toivu tyhjiin purkamisesta, mutta syväpurkuakku pitää kapasiteettinsa.
Mutta kuten aiemmin viittasin, jos akkuja käyttää huolella, ei sitä syväpurkua tapahdu, eikä ole mitään syytä maksaa kalliista akusta.
Ite olen niin huoleton matkamies, että en reissussa jaksa akuista välittää.
Petrooli:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 25.03.2017 kello on 14:31 ---
Mutta kuten aiemmin viittasin, jos akkuja käyttää huolella, ei sitä syväpurkua tapahdu, eikä ole mitään syytä maksaa kalliista akusta.
Ite olen niin huoleton matkamies, että en reissussa jaksa akuista välittää.
--- Lainaus päättyy ---
Jos minä sijoittaisin 200 euroa akkuun, ostaisin mielummin kaksi kappaletta 100 Ah tavallista halpisakkua kuin yhden 100 Ah aurinkosähkölle tarkoitetun. Kun sinulla on reilusti akkukapasiteettia, niin sitä ei tarvitse purkaa niin tyhjäksi. Tavalliset starttiakuthan maksaa noin 1 euro/Ah. Erikoisakut monin kerroin.
Aihe on hiukan pompannut lähtötilanteen 27 Ah käytetyn akun halvalla lataamisen rautalankamallista.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 25.03.2017 kello on 19:28 ---Jos minä sijoittaisin 200 euroa akkuun, ostaisin mielummin kaksi kappaletta 100 Ah tavallista halpisakkua kuin yhden 100 Ah aurinkosähkölle tarkoitetun. Kun sinulla on reilusti akkukapasiteettia, niin sitä ei tarvitse purkaa niin tyhjäksi. Tavalliset starttiakuthan maksaa noin 1 euro/Ah. Erikoisakut monin kerroin.
--- Lainaus päättyy ---
Aivan, näinhän se menee. Mutta voihan sitä ylimääräistä vaivattomasti hankittua nappulaa laittaa vaikka akkuihinkin. ;D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 25.03.2017 kello on 19:28 ---Jos minä sijoittaisin 200 euroa akkuun, ostaisin mielummin kaksi kappaletta 100 Ah tavallista halpisakkua kuin yhden 100 Ah aurinkosähkölle tarkoitetun. Kun sinulla on reilusti akkukapasiteettia, niin sitä ei tarvitse purkaa niin tyhjäksi. Tavalliset starttiakuthan maksaa noin 1 euro/Ah. Erikoisakut monin kerroin.
Aihe on hiukan pompannut lähtötilanteen 27 Ah käytetyn akun halvalla lataamisen rautalankamallista.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla ei ainakaan mahdu autoon kuin yksi akku...
Se nyt on ihan tavallinen halpis vesiakku 185 Ah. Vapaa-ajan akku malliltaan. En ehdoin tahdoin asentaisi starttiakkua, joka on jotakuinkin saman hintainen, elikä 200€
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.03.2017 kello on 19:46 ---Mulla ei ainakaan mahdu autoon kuin yksi akku...
Se nyt on ihan tavallinen halpis vesiakku 185 Ah. Vapaa-ajan akku malliltaan. En ehdoin tahdoin asentaisi starttiakkua, joka on jotakuinkin saman hintainen, elikä 200€
--- Lainaus päättyy ---
Jos on tolokku invertteri, starttiakusta on hyvä haukata evästä. :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta