Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Dethleffs a5881 ei lataa 230V:lla ajoakkua

(1/3) > >>

simppa80:
Ensimmäinen viesini foorumille lähtee tässä eikä varmasti jää viimeiseksi   Thumb Olen noviisi ja aloitteleva karavaanari, viime kesänä vuokrasimme perheellemme  naapurin autoa pari kertaa ja innostuille hommasta. Nyt sitten eilen ostimme vaimon kanssa Helsingistä tuollaisen A5881 auton ja ajoimme sen Ouluun. Ja heti tietysti ongelmia edessä.

Elikkäs myyjän mukaan tieto että ajotilan akku ei lataudu kun kytkee 230V seinään. Tutkittu jopa sähkömiehen toimesta ja siellä on kuuulemma 2A sulake ehjänä. Onko siellä oma ylläpitolaturi tuolle vai minkälainen systeemi? Huomasin myös että paneeliin ei syty se töpselin valo kun 230V kytkettiin. Sähköpisteisiin kyllä tuli jännite, mutta nekin sain mykäksi illalla kun aloin imuroida autoa. Sulakkeet löydän kyllä kun kaikki orggis ohjekirjat tuntui olevan tallessa.

Alkavat karanaavarit kiittää jo etukäteen  Thumb

simppa80:
Lisätäämpäs infoa. Eli Latausyksikkö EBL-20 ja 2A lasiputki oli palanut. Ihan kokeilu mielessä tarjosin 5A sulaketta kun ei muuta ollut tähän hätään, no nalli lensi siitäkin ja jopa tallin 16A sulake automaatti laukesi. EBL-20 Pyöreä sininen komponentti sulakeen vieressä näyttää hiukan kärsineeltä. Onko kukaan korjannut näitä ja onko nämä särkyvää sorttia jotta se vika voisi olla juurikin tämä latausyksikkö?

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: simppa80 - 19.03.2017     kello on 14:50 ---Lisätäämpäs infoa. Eli Latausyksikkö EBL-20 ja 2A lasiputki oli palanut. Ihan kokeilu mielessä tarjosin 5A sulaketta kun ei muuta ollut tähän hätään, no nalli lensi siitäkin ja jopa tallin 16A sulake automaatti laukesi. EBL-20 Pyöreä sininen komponentti sulakeen vieressä näyttää hiukan kärsineeltä. Onko kukaan korjannut näitä ja onko nämä särkyvää sorttia jotta se vika voisi olla juurikin tämä latausyksikkö?

--- Lainaus päättyy ---

Älä vaihda sulaketta enään, ettei se hajoa lopullisesti. Kysyppä jos tuo Viitalar korjaisi kun minä en nyt kerkiä.

simppa80:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 19.03.2017     kello on 18:15 ---Älä vaihda sulaketta enään, ettei se hajoa lopullisesti. Kysyppä jos tuo Viitalar korjaisi kun minä en nyt kerkiä.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos infosta. Tutkin tuota boxia appi-ukon kanssa ja ainakin varistori (ylijännitesuoja) siitä sulakkeen vierestä taitaa olla sökö (36 ohm). Taitaa vetää oikosulkuun tuon. Pitää huomenna katkaista siitä toinen jalka ja mittoa lisää Thumb

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: simppa80 - 19.03.2017     kello on 20:50 ---Kiitos infosta. Tutkin tuota boxia appi-ukon kanssa ja ainakin varistori (ylijännitesuoja) siitä sulakkeen vierestä taitaa olla sökö (36 ohm). Taitaa vetää oikosulkuun tuon. Pitää huomenna katkaista siitä toinen jalka ja mittoa lisää Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Eipä taida olla 36 ohmia, paremminkin 6-15 ohmia. Fetti varmaan rikki ja silta kannattaa tarkistaa jos itse korjaa. Kannattaa ottaa huomionn, että jos itse alkaa korjaamaan, mutta ei saa kuntoon, voi olla ettei muut korjaajat enään huoli sitä korjattavaksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View