Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 30.07.2018 kello on 21:56 --- Miten nämä pumput liittyy säiliöiden puhdistumiseen? Vai onko näissä jokin erikoinen ominaisuus?
--- Lainaus päättyy ---
Puhdistamiseen ehkä siten, että niissä/näissä on imupuolella esisuodatin (yleensä), joka pitäisi muistaa kerta vuoteen irrottaa ja puhdistaa, esim tuossa Aqua 8 osakuvassa tumma "prikka". Se ei oikein millä liemellä peseydy puhtaaksi irrottamatta..
Toisaalta vastasin niin kun kysyttiin - sitä pieni sivuraide, kuten tuo paisariasia.. kaikkii osiin järjestelmässä kertyy biofilmiä, jos vesiolot otolliset.
seppoko:
Lisää OT:ia.
Tuossa Atrian systeemissä kuulee pumpun, mutta ei se ole mitenkään häiritsevä. Mutta painesäädin pärisee koko ajan jos laskee vettä hiljalleen. Jos laskee täysillä, niin pärisee vasta hanan sulkeuduttua vähän aikaa. Kauemmin pärisee jos on laskettu lämmintä vettä, johtuen ilmeisesti suuremmasta vesimäärästä ja lämminvesisäiliöstä .
Karabiilisti:
joo pumppu on sivujuonne mutta onkos jotain pumpputyyppiä joka ei pärise?
Se on lähes yhtä ärsyttävä kuin jos jouset nitisee kun sängyssä vähän peuhkaa... antennin heilunta on vielä ihan ookoo mutta naapurin nitisevä auto ikävä...onneks omassa paripyörä alussa on tiukat jouset ;D
hemppat:
Oulun vesi, Oulun kaupungin vesilaitos teki epävirallisen testin kokeillakseen kuinka hyvin verkon vesi säilyy kirkkaissa pulloissa keitön pöydällä. Lopputuloksena oli ettei kahden viikon jälkeen vesi eronnut kasvustoiltaan tuoreesta vedestä. Eli jos tankkaan veteni Oulussa niin en tarvitse mitään aineita sen säilydåvyyden parantamiseen. Empiisiset kokemukset eli käytämme automme vettä aivan kodin hanavettä ilman mitään ongelmia niin pesuun, juomiin,ruokiin.... Kauden alussa ja lopussa säiliössä käy sitruunahappoliuos joka poistaa kallkit sun muut. Kaivo-ja lähdevesi taas on otollinen kasvualusta pöpöille.
Raksaus:
Itse olen toistaiseksi aina hankkinut juomaveden jotain muuta kautta. Miten "tankkaatte" autonne vesivarastot? Joku kertoi että kastelukannulla, mutta tuntuu pitkäveteiseltä puuhalta täyttää ja tyhjentää kastelkukannu muutamaan kymmeneen kertaan. Letkulla olen itse siis aina laittanut, mutta jostain näiltä gorumeilta luin että jotkut käyttävät ajattelematta samoja letkuja wc-kasettien puhdistamiseen. Tästä tuli sellainen fiilis, ettei oikein huvittaisi vaikken sitä itse koskaan ole todistanutkaan. Ajatuskin siitä on ajanut toimimaan toisin. Tai toki alunperin sen takia, että kun auton ostin käytettynä henkilöltä joka oli hiljattain ostanut käytettynä, niin ei ollut mitään tietoa miten on aiemmin käytetty. Käsienpesuvettä siis lähinnä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta