Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Hallitus suunnittelee matkailuautojen 80km/h rajoituksen poistoa
Karabiilisti:
vanhalla kalustolla 100 on varmaan jo kova vauhti.
Mut tollanen nykyaikainen alkaa vasta kulkemaan kun päästää yli 90....
120 menee vielä kuin junalla ajais....
Nykysäädäntö on ollut järkevä että ABS, airbaggi ja turvavyöt pitää olla yli 80.
Tollanen pikku ducaatto on aika arveluttava 100kmh...
Catiska:
--- Lainaus käyttäjältä: porakone - 8.08.2018 kello on 21:22 ---Toki kaikki ovat olleet liian ahtaita etuvetoisia mupelonkuljetuspask oja trumaticilla, mutta vaikea kuvitella että merkittävästi hiljaisempia olisi paremmatkaan.
--- Lainaus päättyy ---
Voin kertoa että ero oli valtava kun vaihdoimme Adria/fiat Hymer/Mercedes pakettiin. Fiude/Adria kanssa kun yritti Saksan motarilla puhua asunto-osan pyödän luona istuville, sai karjua äänensä käheäksi. Mersu/Hymer kanssa riitti normaali puheääni...
krtek:
"Nykysäädäntö on ollut järkevä että ABS, airbaggi ja turvavyöt pitää olla yli 80."
Itsekin olen lukenut tuota nykysäätöä millä autoilla saa ajaa 100. Sitten kun lukee yksityisten ja karavaaniliikkeiden kin ilmoituksia niin nuo löytyy mutta silti ilmoitetaaan nopeudeksi 80 km/h. Kun ilmoituksia katsoo niin liki kaikissa taitaa olla 3-piste vyöt kaikille matkustajille, eikä ABS-jarrutkaan ole puute vähänkään uudemmissa autoissa. Pitääkö tuo airbäkki olla molemmille etuistuimmille vai riittääkö kuskille? Tullut ilmoituksia lukiessa tunne, että myyjä ei tiedä että autolla saa ajaa satasta tai minä en sitten ymmärrä tässä jotain.
MipHe:
--- Lainaus käyttäjältä: krtek - 9.08.2018 kello on 08:58 ---"Nykysäädäntö on ollut järkevä että ABS, airbaggi ja turvavyöt pitää olla yli 80."
Itsekin olen lukenut tuota nykysäätöä millä autoilla saa ajaa 100. Sitten kun lukee yksityisten ja karavaaniliikkeiden kin ilmoituksia niin nuo löytyy mutta silti ilmoitetaaan nopeudeksi 80 km/h. Kun ilmoituksia katsoo niin liki kaikissa taitaa olla 3-piste vyöt kaikille matkustajille, eikä ABS-jarrutkaan ole puute vähänkään uudemmissa autoissa. Pitääkö tuo airbäkki olla molemmille etuistuimmille vai riittääkö kuskille? Tullut ilmoituksia lukiessa tunne, että myyjä ei tiedä että autolla saa ajaa satasta tai minä en sitten ymmärrä tässä jotain.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä tuo aika selkeästi lukee rekisteriotteessa, jos suurin sallittu nopeus on 80km/h. Ainakin omassa vähän vanhemmassa Hymmerissä, josta juurikin puuttuu abs:t ja airbagit.
Katellut kyllä ihan samaa joistakin myynti ilmoituksista. Painot ei täyty ja abs:t ja airbagit löytyy, mutta silti ilmoitetaan tuo 80km/h suurimmaksi sallituksi nopeudeksi.
mike:
Mulla tuon peltikuorisen otteessa ei mainita nopeudesta mitään. Eikä oo abs:siä eikä tyynyjä. Eikös jos 100 saa ajaa pitää olla maininta otteessa ja lätkä persuksissa? Ilmeisesti pitää olla katsurin hyväksyntä.
Siis nykyään!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta