Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Ei aiempaa karavaanarikokemusta ja matkailuauton hankinta harkinnassa
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 7.02.2017 kello on 22:19 ---Minun puolesta tämä on tässä. Jospa se aloittaja nyt jo ymmärtää, ettei tee veljien virhettä, ostamalla liian pienen kulkimen. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Voe tokkiinsa, eipä mene kauvaa, kun olet taas sönkkäämässä, vaikka muuta lupaat.... >:(
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 7.02.2017 kello on 19:33 ---
Joku pelkäsi kuskin ja matkustajien puolesta. No, kuinka monta matkailuautolla liikkuvaa menehtyy vuodessa.
--- Lainaus päättyy ---
Sattuuhan niitäkin. Muistelen lukeneeni muutamasta eläkeläisestä joka on saanut sairaskohtauksen ratin takana, kohtalokkain seurauksin. Jos kyydissä olevat on sopivasti irti ja puuhailemassa kuka mitäkin jälki voi tuollaisessa tapauksessa olla hyvinkin rumaa.
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 6.02.2017 kello on 21:49 ---Nämä jotka puhuu tuosta+ 3500 kg vaikeudesta manner euroopan puolella. Monellako on semmoinen ollut ja minkälaisia vaikeusia se aiheutti ?
Vai onko se pelkä mielikuva ilman kokemusta ?
Nimimerkillä: joka vuosi 20 000 km läntisessä euroopassa ilman ongelmia + 3500 kg liikkuva.
--- Lainaus päättyy ---
Minä taisin nostella tätä asiaa esille ja omaa kokemusta ei toki ole ku ei ole kortissa sopivia kirjaimiakaan. Siksi taisin pyytää vähän tarkennusta kokeneemmilta asian tiimoilta. Jonkin verran kai maksaa enemmän ja jotain täytyy tehdä toisin kuin alle 3500 kg. Nämä käsittääkseni vaihtelee sitten maittain. Uskon tässä asiassa toki sinua kun uskon myös että sinulla löytyy asiasta vankka käytännö kokemus.
Mitä tulee noihi painoihin niin se oli itselläni ostaessa sellainen johon en kiinittänyt kauheasti huomiota. Luotin papereussa oleviin lukuihin. Myöhemmin selvisi ettei olisi pitänyt näin vanhojen autojen kanssa. Jos olen käsittänyt oikein uudessa pitävät paremmin kutinsa. Tosin eipä tästäkään ole käytännön kokemusta vaan sitä toisen käden tietoa.
nieppi:
Nämä viestit kun lukee niin ei voi antaa ketjun alottajalle muuta neuvoa ku unohda koko asia ja mee ongelle, ni saatat pysyä hengissä jos käytät pelastusliivejä ja pysyt poissa rannoilta.
Alan:
Hengissä pysyy ja selviää, kun noudattaa pääsääntöisesti määräyksiä ja valittee itelleen sopivan auton omasta ja nykyhetken näkökulmasta. Menneitten vuosikymmenten opit on osin muuttuneet, tekniikka kehittynyt ja monenlaista edistystä tapahtunut.
Ei se yli 3500 kg autokaan välttämättä ole huono valinta, kun puntaroi hyödyt ja haitat omalta kohdalta. Keski-Eurooppaan kun lähtee niin lännempänä taitaa boksin ostelua sun muita murheita olla vähemmän kuin idässä, tämän olen esim. Bavarian kirjoituksista päätellyt. Muistan oikein hyvin jonkun orgissa tai muinaisessa infossa olleen jutun, jossa karavaanari oli lähtenyt yli 3500 kiloisella ajelemaan etelään (muistaakseni) tietämättä kunnolla edes sitä, missä maassa oli, ja Itävallassa oli sitten tullut kunnon sakot moottoritiellä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta