rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuautoa ostamassa!  (Luettu 38900 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #45 : 28.01.2017 kello on 21:38 »
Arska oli joka laittoi kommentin omasta autostaan, en minä. No, nythän tämä keskustelu on jo mennyt normaaliin uomiinsa.  ::)

Arska kommentoi ja totesi ettei hänen autonsa toimi talvimatkailuun. Sinä siihen tarrasit kiinni ja tuomitsit sitte tuhansia muita. Hyvin heikolla kokemuspohjalla vielä, kokeilisit edes muita vaihtoehtoja ennen kuin kommentoit.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #46 : 28.01.2017 kello on 21:39 »
Jotta tämä ainainen väittely loppuisi niin pitäisi mennä yhdessä samaan paikkaan ja siellä pakkasta tulisiolla -30.
Siellä tutkittaisi porukassa seuraavat asiat.
1. Lämpötilan mittaus takaa, keskeltä ja edestä samalta korkeudelta.
2. Vesien juoksevuus eli toimiiko vedet.
3. Akun virran riittävyys, eli kauanko virtaa riittää kun lämppäri pyörii.
4. Kaasun kulutus.

Uskoisin että asiasta väittäminen näin ollen loppuisi, olipa tulos mikä tahansa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #47 : 28.01.2017 kello on 21:43 »
Arska kommentoi ja totesi ettei hänen autonsa toimi talvimatkailuun. Sinä siihen tarrasit kiinni ja tuomitsit sitte tuhansia muita. Hyvin heikolla kokemuspohjalla vielä, kokeilisit edes muita vaihtoehtoja ennen kuin kommentoit.
Minullakin ollut 2 adriaa vm. 2006. Toinen oli puoliintekroitu ja toinen oli alkovimalli. Minä voin kyllä rehellisesti sanoa että niistä kummastakaan ei ollut talvikäyttöön. Tämä on rehellisesti sanottu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:37
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #48 : 28.01.2017 kello on 22:27 »
Minullakin ollut 2 adriaa vm. 2006. Toinen oli puoliintekroitu ja toinen oli alkovimalli. Minä voin kyllä rehellisesti sanoa että niistä kummastakaan ei ollut talvikäyttöön. Tämä on rehellisesti sanottu.

Tämä oli yhtä pyöreästi kerrottu kuin  Arskankin.

Kerro rehellisesti, mistä kiikastaa?   Se meitä kiinnostaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #49 : 28.01.2017 kello on 22:54 »
Tämä oli yhtä pyöreästi kerrottu kuin  Arskankin.

Kerro rehellisesti, mistä kiikastaa?   Se meitä kiinnostaa.

Matson on asunut autossa vuodet ympäri ja sikäli hänellä varmasti tietoa on noista kahdesta mainitsemistaan. Toki tarkennettu tieto olisi mukava kuulla.

Sinulla on luultavasti ollut eniten erilaisia vuosien varrella ja ilmeisesti kokemusta myös niitten talvikäytöstä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
  • Kulkija
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #50 : 28.01.2017 kello on 23:00 »
Arska on minun muistin mukaan monesti kertonut Adrian kylmyydestä ihan "paikan päältä".

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #51 : 28.01.2017 kello on 23:05 »
Arska on minun muistin mukaan monesti kertonut Adrian kylmyydestä ihan "paikan päältä".

On ja muistaakseni järjettömästä kaasunkulutuksesta

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:37
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #52 : 28.01.2017 kello on 23:43 »
Sinulla on luultavasti ollut eniten erilaisia vuosien varrella ja ilmeisesti kokemusta myös niitten talvikäytöstä

Monia on ollut. Talvikäyttöä ei hirveän paljoa,  jonkun verran kuitenkin. Suurin osa lämmittimistä on ollut Truman C6002EH. LMC:ssä taisi olla pystyalde ja PP:ssä 3010. Kaikilla olen pärjännyt, vaikka pientä hienosäätöä olen kaivannut joihinkin ja jokuseen tehnytkin. Niin pitkiä aikoja en ole ollut, että monenkaan energian kulutukseen en voi sanoa mitään. Eikä ole ollut kiinnostustakaan ennen kuin näitten viimeisempien kanssa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #53 : 28.01.2017 kello on 23:48 »
Arska kommentoi ja totesi ettei hänen autonsa toimi talvimatkailuun. Sinä siihen tarrasit kiinni ja tuomitsit sitte tuhansia muita. Hyvin heikolla kokemuspohjalla vielä, kokeilisit edes muita vaihtoehtoja ennen kuin kommentoit.

Minun on vaikea muita kokeilla, kun kulkimen vaihtaminen ei kuulu karavan harrastuksiini. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #54 : 29.01.2017 kello on 00:01 »
Minun on vaikea muita kokeilla, kun kulkimen vaihtaminen ei kuulu karavan harrastuksiini. ;)

Ei mutta kuitenkin annat "asiantuntija" lausuntoja asioihin jotka itse myönnät ettet tunne. Minusta pysyminen tosiasioissa olisi hyvä tavoite itse kullekin keskustelussa jonka perusteella saatetaan tehdä isojakin päätöksiä.

 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #55 : 29.01.2017 kello on 07:51 »
Tämä oli yhtä pyöreästi kerrottu kuin  Arskankin.

Kerro rehellisesti, mistä kiikastaa?   Se meitä kiinnostaa.

Esim tuo alkovimallin adria 2.5 koneella renaultin alustalla vm. 2006. Siinä oli tuo isompi truma.  Jos jämmön sääti niin että takapedillä oli mukavan lämmin nukkua niin alkovi oli todella kylmä nukkua ja jos sääti niin että alkovissa tarkeni niin takapezillä tukehtui lämpöön.
Oltiin kerran puskaparkissa vaskikellon takana ja pakkasta -27 aamulla ei vedet tullu hanasta kun oli putket jäässä ja autosta oli virrat mennyt niin että ei lähtenyt käyntiin, onneksi oli agregaatti jolla saatiin autoon virtaa ja akut ladattua. Virran söi puhaltimen suuri kulutus.
Lämmitin oli auton takatallissa.
Vaikkakin noita suuttimen läppiä sääti kuinka niin silti lämpö ei ollut sellainen tasainen, lattialla oli viileempiä kohtia.
Tuo kabe taas on kyllä tasaisen lämmin tosin etuosan verho pitää huolella laittaa paikoilleen muuten sieltä hohkaa kylmä. Mutta siinä etu penkillä istuessa kuitenkin pystyy hyvin olemaan.
Adriassa oli sähköinen lattialämmitys joten puskaparkissa se ei ole käytössä koska agregaatti ei pyöri yöllä, kabessa taas lattia lämmitys nesteellä mikä toimii myös puskassa.
Tuosta adriasta vielä että kovalla pakkasella lämmitin pyörii aika kovalla.

Tähän talvella pärjäämiseen minä vertaan siihen kun ollaan puskaparkissa ilman sähköä. Kyllä adria suhtkoht lämmin on jos ollaan leirintä alueella sähkössä kokoajan.

Tässäpäs kokemusta näin rehellisesti kerrottuna.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #56 : 29.01.2017 kello on 08:22 »
Vielä lisätään senverran että kaverilla oli trumalla auto ja sillä oli pieni sähköpatteri keulassa ja siinä kyllä lämpö oli ihan hyvä, eli jos ei ole puskaparkki tarvetta kovilla pakkasilla niin kyllä trumallakin pärjää kovilla pakkasilla mikäli on leirintäalueella sähkön varassa silloin truma ok kun vielä lattialämmöt päällä sähköllä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:49
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #57 : 29.01.2017 kello on 10:46 »
Kaverilla oli puoli-integroitu Adria -05. Ihmeteltiin yhdessä kun yläkaappien sisäpuolella oleva katto-osa oli täysin eristäminen.  Kaveri niihin sitten liimaili retkipatjan palasia eristeeksi. Miten lienee uudemmissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:17
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #58 : 29.01.2017 kello on 11:17 »
Oltiin kerran puskaparkissa vaskikellon takana ja pakkasta -27 aamulla ei vedet tullu hanasta kun oli putket jäässä ja autosta oli virrat mennyt niin että ei lähtenyt käyntiin, onneksi oli agregaatti jolla saatiin autoon virtaa ja akut ladattua. Virran söi puhaltimen suuri kulutus.

Enpä ole kuullutkaan, että jossain autossa ei ole erillistä hupiakkua...   :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: Matkailuautoa ostamassa!
« Vastaus #59 : 29.01.2017 kello on 11:28 »
Enpä ole kuullutkaan, että jossain autossa ei ole erillistä hupiakkua...   :o
Olipa hupiakku tai ei mut virrat oli loppusuoralla.