Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautoa ostamassa!
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 27.01.2017 kello on 20:24 ---Kuten jo monesti oon julki tuonut niin meidän vm 05 adrialla ei talvella tee yhtään mitään. Se on oikeesti 3 vuodenajan auto.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvä ja kiitos Arska että olet rehellinen. Näin voi vaikuttaa siihen ettei myyntiin tulisi samanlaisia karvalakki autoja entisten tuhannen lisäksi. Thumb
Vaeltaja:
Jo edellä mainittujen merkkien lisäksi olisi vähän harvinaisenpia matkailuauto merkkejä suomessa Eura Mobil ja Knaus. Silti ovat tutustumisen arvoisia, jos vain sopiva malli pohjaratkaisultaan löytyy.
Kaikki käytetyt autothan ovat aikaisemman käyttöhistorian mukaisia yksilöitä. Siksi ne on syynättävä ennen ostopäätöstä hyvin tarkkaan.
Aikaisemmissa viesteissä jo mainittiin sopivalta tuntuvan automallin vuokraaminen, vaikka viikonlopuksi käyttöön. Siinä saa jo jonkin verran kokemusta siitä, onko kyseinen pohjaratkaisu sopiva omaan käyttöön. Suosittelen kokeilemaan vuokrausta hiljaisen sesongin aikana, kun vuokraus hinnat ovat alhaisimmillaan.
Usein kylmiltään ensiauton "heräteostona" tehnyt, vaihtaa sen aika nopeasti omaan käyttöön sopimattomana toisenlaisella pohjaratkaisulla olevaan. Joillekin vasta kolmas auto on sellainen, jota jo pidetään useampia vuosia käytössä. Rahaahan tuppaa palamaan jokaisen "turhan" vaihdon yhteydessä.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 27.01.2017 kello on 20:24 ---Kuten jo monesti oon julki tuonut niin meidän vm 05 adrialla ei talvella tee yhtään mitään. Se on oikeesti 3 vuodenajan auto.
--- Lainaus päättyy ---
Ainakaan minä en muista, mitä olet tuonut julki Adriasi talvipuutteista. olisi mielenkiintoista saada tietoa niistä. Eikä vain heittoa, että ei tee mitään.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 27.01.2017 kello on 19:31 ---Miten noi ketjut vaikuttaa ajamiseen? Ei ole minulla mitään tietoa asiasta siksi kysyn. :-[
--- Lainaus päättyy ---
Jää rapisee enmmän kuin nastoilla. Hyvä nillä on ajaa.
Ketjut pitää vaan olla kireällä.
Jos meinaa ajaa enemmän kuin 20m irti kinoksesta, niin pyörää on hyvä nostaa vähän, jotta ne saa oikeasti kireelle.
Sen lisäksi mulla on pari 'järeämpää' kumiköyttä, jotka punon siihen ulkosivuun ristikolle.
Sitten voi ajaa pitemmällekin.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 27.01.2017 kello on 23:32 ---Hyvä ja kiitos Arska että olet rehellinen. Näin voi vaikuttaa siihen ettei myyntiin tulisi samanlaisia karvalakki autoja entisten tuhannen lisäksi. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Ihan turha heittää tuollainen kommentti tietämättä auton tarkempia tietoja. Toki, tuo ei ole talviautoilun patrhaimmistoa edustava merkki, ja varusteista ja lämmittimestä emme tiedä mitään.
Onko siinä yksilövika vai koskeeko tuo kylmyys kaikkia samanmallisia.
Kyllä kopin kuin kopin pitäisi pysyä lämpimänä 6 kw teholla jos siinä sen tehoinen lämmitin on, vähemmälläkin.
Tosiasia on myös se., että suuri enemmistö käyttää autoaan ainoastaan lumettomaan aikaan ja silloin panoostaminen talviominaisuuksiin ei välttämättä ole järkevää. Ja kuten monesti todettu, niillä ei täysin talviautoilla pärjää myös pakkasella jos hiukan tinkii omista vaatimuksista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta