Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Asuntoauton akkuongelma, sähkökeskus EBL-20 sökö?
Geovankkuri:
Suurkiitos mjh48 ja mjo33400 :)
Sulakkeet olin jo käynyt kaikki läpi, joten siitä sitten mittailemaan laturin takapuolelle. Se olikin odotettua kylmempää hommaa, kun tuoli piti ensin irrottaa, ennen kuin mahtui mittaamaan. Mittari näytti nollaa hupiakulle, joten uudelleen sulakkeen kimppuun... vika oli kuitenkin akun ja sulakkeen välisessä johdossa, joka oli liitetty sulakkeen päähän huonosti.
Sulaketta jäin ihmettelemään, kun opaskirjassa puhutaan 40A jumbo-sulakkeesta, mutta siellä on 10A.
mjo33400:
Laita tilalle 40A.
Obelix:
--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 30.01.2017 kello on 09:38 ---aivan oikein itse laturi mulle outo mutt jos tarkemmin ois ketjun lukenut niin ois pitänyt ymmärtää.. uudessa valossa oon samaa mieltä mjon kanssa...
--- Lainaus päättyy ---
Päivitystä tämän ketjun aloittajan alkuperäiseen ongelmaan. Vikaan ei ole löydetty mitään selkeää syytä ja nyt kun lataukset toimivat ok, vika johtui huonosta kontaktista auton laturilta tulevassa D+:ssa tai sähkökeskuksen liittimessä. Vian metsästys loppuu siis tähän :D
Obelix:
Vanha ketju mutta vastataan kuitenkin päivitystä. Nihkeästi akut latautuneet edelleen joten lähetin itse sähkökeskuksen Schaudtin tehtaalle tarkistukseen. Vikaahan siinä oli paljonkin. Latausmoduuli ja takapaneeli vaihdettiin kokonaan. Nyt lataa rivakammin kuin ikinä. Lähetysprosessi oli suht helppo. Korjaus kesti pari viikkoa ja maksoi vähän toista sataa lähetyskuluineen.
ktako:
Onkos nuo ebl laturit jotenkin vikaherkkiä, kun niiden ongelmista kovasti keskustellaan?
Mulla CBE laturi ollut kyllä ongelmaton. Mitenkähän muilla?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta