|
- tuleeko sillä pakettiautosta veroton matkailuauto? Kukapa sitä korotusta ajaessa tarttee.. ![]() Mikähän on katsastan näkemys näihin nostokattoihin https://www.reimo.com/fi/G-rakentaminen/GD-katot/Mulle passaisi haitarikatto hyvin, mutta verottajalle se ei käy.... Ettei vain kävisi näin, kuten polliisille... http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000915024.html Ettei vain kävisi näin, kuten polliisille...Tuo ei ollutkaan liinoilla kiinni. Mulle passaisi haitarikatto hyvin, mutta verottajalle se ei käy.... Kyllä se nostettava katto kelpaa verottajallekin kunhan sen alla sisäkorkeutta 190 cm katon ollessa ala-asennossa. Ihme vaade kun ei niitä ajonaikaisia seisomapaikkoja sallita ![]() Mitä jos antaisi sen hiace paran olla ja nettikaravaani auki tai tori ja joku 90 taitteen pikku projekti matkailuauto sieltä parilla tonnilla. Kokonaisbudjetiltaa n edullisempaa ja tämänjälkeen sinulla on ehjä hiace jonka voi joku ostaa sekä ehjä matkailuauto. Jos heität liinoilla hiace katolle kuomu niin ei sinulla kyllä ole enää pakua eikä matkailuautoa. Tämä vain ehdotus jota kannattaa miettiä.... Mainitsepa joku kuvausta vastaava auto jolla uskaltaa lähteä esimerkiksi Afrikan ympäri? Esimerkiksi tälläisiä haaveita on itsellä hiacen kanssa tehdä, Euroopan joka kolkassa on jo käyty yhdessä. Kyllä mulla on autossa tärkeintä se että tekniikka on luotettavin mahdollinen, sen jälkeen kaikki muu. Hiacea ei valitettavasti ole isompaa mallia ja mikään muu paku ei pääse luotettavuudessa edes lähelle. Mainitsepa joku kuvausta vastaava auto jolla uskaltaa lähteä esimerkiksi Afrikan ympäri? Esimerkiksi tälläisiä haaveita on itsellä hiacen kanssa tehdä, Euroopan joka kolkassa on jo käyty yhdessä.Ducatolla vähän yli 470tkm ja kaikki alkuperäistä turbo suuttimet kytkin loota yms. Noin esimerkkinä. Mutta kukin tyylillään Ei tarvitse kikkailla viranomaisten kanssa ja korotus on valmiina. Toki tuollainen sopii Afrikan kierämiseen, varaosia saa koska merkkiä on paljon viety sinne loppukäyttöön. Jos ajattelee afrikan reissua niin suksiboxi voi käydä tukalaksi makuupaikaksi päiväntasaajan tienoolla ja tietty myös sen lämmittäminen ja pitäminen tasalämpöisenä on haaste. En löytänyt täällä olevaa keskustelua Hiacepohjaisista autoista, sellainen kyllä on Ducatolla vähän yli 470tkm ja kaikki alkuperäistä turbo suuttimet kytkin loota yms. Noin esimerkkinä. Mutta kukin tyylillään Kyllä vanhan Ducaton kone on aika idioottivarma kun huolehtii, että jakopää on huollettu oikea aikaisesti. Hiacen kone kestää 100 tkm pölyisillä teillä ajettaessa jos ilman ottoa ei ole muutettu niin, että ilma tulee ylempää kuin alkuperin on rakennettu. Tähän päivään mennessä on matkapäiviä vakiokuntoisella hiacella reilusti yli 100, tyylisesti patja takaosassa ja trangialla sapuskat. Viimeiselle reissulle eristin seinät ja katon, ja joulukuussa keskieuroopassa pärjäsi ihan mainiosti. Valmis korotettu ei myöskään olisi vastaus tähän, kun tarkoitus on nimenomaan tehdä sänky alkuperäisen katon päälle, jotta takatila saadaan kokonaan tavaran säilytykseen ja oleiluun, eikä sänkyä tarvitse sijata joka aamu pois tieltä. Siis samaan tyyliin kun ensimmäisessä viestissäni länsinaapuri oli tehnyt, ainoastaan minä teen alkuperäiseen kattoon 40x40cm kattoluukun, josta nousu korotustilaan, jotta alkuperäinen katto säilyy ehjänä. Eikä auton vaihdossa muutenkaan järkeä olisi, kun on jo valmiiksi auto jonka tietää luotettavaksi ja hyväkuntoiseksi. Ymmärrän toki kritiikin kun ei ole ihan tavanomainen idea kyseessä
Kuomun aion eristää 30mm SPU-levyllä, kuten olen eristänyt auton tavaratilankin, ja talvella lämmitys toimii hyvin puukamiinalla (varmaan tästäkin keskustelua saadaan ) - testattu on.Tai ostat halvan hiace asauton ja heivaat matkailuvarustuksen ulos ja rekisteröit pakuksi. Sängyn tietty jätät. Yleensä suhtaudun erittäin positiivisesti kaikenlaiseen erikoiseen, tuo Hiace + boxi vaan en minusta saa järkeväksi. Toki jos boxin rakentaa ja se on edestä saranoitu niin tuuletusen voisi hoitaa avaamalla katon eri kulmiin. ainoastaan minä teen alkuperäiseen kattoon 40x40cm kattoluukun, josta nousu korotustilaan, jotta alkuperäinen katto säilyy ehjänä. Aika pieni mies, tai nainen, olet, jos aiot tuollaisesta luukusta könytä eestaas.... ![]() |