Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Venevero laajenee, nyt myös asuntovaunut on tulilinjalla
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 19.12.2016 kello on 20:57 ---Mihin ajattelit kaiken säästetyn sijoittaa?
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä vielä. Suurin potti tuli kuitenkin siitä pyörän pääoman palautumisesta pankkitilille... Jospa vaikka pojalle jäätelöä ostaa sillä rahalla kun maksaa laitteesta tonni vuodessa kuluja vaikka et ajaisi metriäkään. Meidän taloudesta nyt kuitenkin suoria veroja maksetaan vielä noin 20 000e vuodessa ja päälle alvit ja polttoaineverot niin jostain on hyvä säästääkkin. Siinävaiheessa kun pääomatulon verotusta nostetaan niin myyn sijoitus vuokra-asuntoni pois. Onneksi siitä ei tarvitse maksaa voitosta veroa (jos sitä tulee) kun olen siinä itsekkin asunut sen vaadittavan 2v rajan yli.
Jepukka:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 19.12.2016 kello on 17:31 ---
Ite näen hyvin ongelmalliseksi asuntovaunujen verottamisen, kun eivät kulje omalla voimallaan niin on ympäristösyilläkin vaikeaa perustella.
--- Lainaus päättyy ---
Olen samaa mieltä, perusteluja mielelläni kuulisin. Jos menee läpi, voi seuraavana olla vuorossa kottikärryt, lasten potkumopo jne. Taivas vaan rajana.
Aakku:
Mulla ei mahdu kaikki pankkiin...
Pakko avata tili toisessa pankissa, kun väittivät kirjeellä, että tilini on ylitetty.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 19.12.2016 kello on 21:38 ---Onneksi ei enää ole venettä. Tosin siitä ei olisi veroa mennytkään. Kai??
--- Lainaus päättyy ---
Ei sinunkaan veneestä. :)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 19.12.2016 kello on 22:03 ---Olen samaa mieltä, perusteluja mielelläni kuulisin. Jos menee läpi, voi seuraavana olla vuorossa kottikärryt, lasten potkumopo jne. Taivas vaan rajana.
--- Lainaus päättyy ---
No voi, voi...
Eiköhän se ole päättäjien mielestä aika nopeasti selvitetty empiirisellä tutkimuksella.
Tuskin se kulutus ainakaan pienenee, jos siellä perässä on vedettävänä tonnin puntti.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta