Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Venevero laajenee, nyt myös asuntovaunut on tulilinjalla

(1/57) > >>

HiTec:
Ensin päästetään moinen veneveron aivopieru ilmoille ja kun tajutaan ettei sillä saavuteta taloudellisia tavoitteita, niin... Ja kyllä, itsekin poistin juuri prätkäni liik.käytöstä enkä aio ensi kesänä siis enää ajella niitä vähäisiäkään ajojani ihan vain tuolta verolta välttyäkseni. Pitääkö nyt as.vaunun kanssa tehdä samoin? >:D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005012408.html?ref=rss

--- Lainaus ---Matkailuvaunujen verotusideaan on kannustanut muun muassa se fakta, että hallitus ei ole pelkkiä pienajoneuvoja ja veneitä verottamalla välttämättä pääsemässä tavoitteeseensa valtion kassaan rapsahtavasta vuotuisesta 50 miljoonasta lisäveroeurosta.
--- Lainaus päättyy ---

Stara:
Niin, miksipä ei verotettaisi, tasapuolisuuden vuoksi. Ja sitten on vielä se "koukkuvero" vetoyksikölle. Samoin, kuin kuorma-autoillakin.

Kyllähän noita verotettavia kohteita vielä riittää lisääkin ,,,

Huom, kaikki nämä verokohteet koskee kyllä meikäläistäkin, joten se siitä ,,,

jva61:
moottoripyörässä se liikennekäytöstä poisto ei vaan poista tulevaa veroa Thumbd ilmeisesti ei edes kilvistä poisto.  Huvivehje tuo asumiskulkuneuvokin on suurimmalle osalle, joten luonnollinen jatko nykyseen linjaukseen.  Itse olen saamassa veneestä ja mp;stä ilmeisesti 250e veroa ja viimekesänä kumpikaan ei edes ollu käytössä, tuskin seuraavanakaan. >:D

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: jva61 - 19.12.2016     kello on 14:10 ---moottoripyörässä se liikennekäytöstä poisto ei vaan poista tulevaa veroa Thumbd ilmeisesti ei edes kilvistä poisto.  Huvivehje tuo asumiskulkuneuvokin on suurimmalle osalle, joten luonnollinen jako nykyseen linjaukseen.  Itse olen saamassa veneestä ja mp;stä ilmeisesti 250e veroa ja viimekesänä kumpikaan ei edes ollu käytössä, tuskin seuraavanakaan. >:D

--- Lainaus päättyy ---
Veneelle ei kai voi mitään..

Muista nyt ainakin ottaa liikennekäytöstä poisto moottoripyörään. Näillä näkymin vero ei laukea maksettavaksi, jos pyörä on koko verokauden poistettuna.
Elikä aina kun ottaa käyttöön menisi se 12kk vero täytäntöön ja sillä saisi ajaa sen vuoden sitten.

jva61:
Pyörä on ollu protestina poistettuna liikennekäytöstä nyt vuoden. Hyvä jos poisto vapauttaa verosta, smoton tietojen mukaan ei.
veneeni on vm.1975,,, on siinäki kateellisille kadehtimista joten verolle vaan

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View