Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto
Auton/vaunun talvisäilytys kuivempana (?)
hidas muttasilti edelläsi:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.12.2019 kello on 10:50 ---toimiiko se pakkasessa?
--- Lainaus päättyy ---
Valmistaja sanoi, että ainakin -10 saakka.
Ajattelin itse asiaa niin, että koska toimiihan nuo halvat langattomat lämpötila/kosteusmittarit kovillakin pakkasilla ulkona niin miksi ei tuokin laite auton sisällä.
Karabiilisti:
Joo lämpötila anturit toimii hyvinkin.
Kosteus on mittausteknisesti hieman haastavampi juttu....siksi kotonakin olevat 5kpl kosteusmittareita antavat hyvin erilaisia lukemia samasta huoneestakin.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi - 16.12.2019 kello on 18:10 ---No ni nyt mulla on tollanen "KOSTEUDENSÄÄDIN TROTEC BH30" https://www.allergia-apu.fi/kosteudensaataja ollut autossa eilisestä saakka ja ei se nyt ainakaan ole minua vielä vakuuttanut. Nyt ulkona on +2.8 astetta ja kosteus 95% autossa on +1.8 astetta ja kosteus 80% vaikka olen säätänyt kosteusarvoksi 70%. Puhaltimena on sellanen hinnatalkaen 2000W pöytä propelli.
Kävimpä sitten autossa sisällä äsken ennenkuin painoin lähetä viesti nappia. hhhmmmm.... autossa olevan kosteudensäätimen kosteusarvo oli 61.1% ja vieressä olevan langattoman kosteusmittarin arvo 80% eli nyt joku näyttää väärin ja kovasti. Sähkönkulutusmittar i näytti arvoa 0.49kWh eli on se lämmitin ainakin vähän aikaa siellä lämmittänyt.
--- Lainaus päättyy ---
Kuivain muutamalla kympillä. Puhallin hinnat-alkaen. Eikä kosteusmittarikaan taida olla kalibroitavissa.
Onko ihme että jotain tuntuu olevan pielessä. Paras tapa pitää vaunu kuivana on lämmittää sitä että sisätilat ovat aina ulkolämpöä lämpimämpiä. Suhteellinen kosteus kosteus on pidettävä niin alhaalla ettei vedeksi tiivistymistä tapahdu.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.12.2019 kello on 12:19 ---Joo lämpötila anturit toimii hyvinkin.
Kosteus on mittausteknisesti hieman haastavampi juttu....siksi kotonakin olevat 5kpl kosteusmittareita antavat hyvin erilaisia lukemia samasta huoneestakin.
--- Lainaus päättyy ---
Kosteusmittarit olisi aina kalibroitava ennenkuin lukemaa kannattaa uskoa.
75% ja 100% kosteudet on melko helposti toteutettavissa kalibrointia varten.
Karabiilisti:
ei noita halpoja voi kalibroida....ja jos voikin ei kannata koska kalibrointi maksaa enempi kuin mittari....
kotikalibroinnissa on epävarmuustekijöitä ... ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta