Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto
Auton/vaunun talvisäilytys kuivempana (?)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Martin Glader - 30.11.2016 kello on 18:33 ---Aakku:
Tuo laite jonka ostin löytyy osoitteesta https://www.amazon.co.uk/dp/B00DTTPNWO/ref=pe_385721_37986871_TE_item
Muitakin löytyy hakusanalla "hygrostat"
--- Lainaus päättyy ---
Kiitoksia...
Tuollaisia löysin itsekin netin syövereistä.
Miten nuo mahtavat reagoida pakkasessa? Sinänsä pakkasella ei ole homeongelmaa, mutta tuleeko mahdollisia virhekytkentöjä?
Omissa kosteusmittareissan i pakkasella näyttöön tulee pelkkää viivaa ja tosi kosteassa, kun 100% saavutetaan alkaa lukemaan vain HI.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Martin Glader - 30.11.2016 kello on 18:33 ---
Oletko kuulut matkailuauton omistajista joilla on ollut homeongelmia. Minä olen ainakin. Se on todella ikävää jos sattuu kohdalle.
--- Lainaus päättyy ---
Juu olen. Mutta ne ovat olleet ulkoseinän vuodosta johtuneita seinärakenteen kastumisesta johtuvia.
pamaus:
Vähän pienempää homeläiskää tulee helposti syksyllä keittiö, jääkaappi, mikro tms ympäristöön.
Syksyllä on hyvä pestä nämä paikat tarkasti ja lopuksi pyyhkiä etikka/vesiliuoksella (1:1), niin homeläiskiä ei pääse muodostumaan.
Minulla on talvisin kattoluukut vaunuissa katoksessa auki, eikä muuta, hyvin on säilynyt.
Martin Glader:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 30.11.2016 kello on 18:43 ---
Miten nuo mahtavat reagoida pakkasessa? Sinänsä pakkasella ei ole homeongelmaa, mutta tuleeko mahdollisia virhekytkentöjä?
--- Lainaus päättyy ---
Jää nähtäväksi. Aion saada tuon laitteen vaimolta joululahjaksi :) Kerron kun on kokemuksia.
Mautoilija:
Suhteellinen kosteus on itsessään riippuvainen lämpötilasta.
Sinänsä toimiva idea on pitää suhteellinen kosteus alle homeen muodostomisen rajan. Ongelma on löytää oikeanlainen mittalaite tähän. Kylmässä toimiva kosteusmittaus ei ole halpa.
Seppoko:n tapa talvisäilytyksessä lienee toimivin edullisuudessaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta