Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun käyttöikä jo 12 v

(1/6) > >>

Huilukka:
Minulla on vuonna 2004 valmistetussa Toyotan maasturissa japanilaiset akut, jotka ovat olleet autossa uudesta saakka, siis jo 12 v.  Akut toimivat moitteettomasti edelleen. Kylmäkäynnistys tänä syksynä - 10 asteen pakkasessa ei tuottanut ongelmia. Kuinkahan pitkään auton akut mahtavat toimiakaan. Oletettavaa onkin, että auton latauspuoli ja muukin tekniikka on ollut hyvässä kunnossa, ajettu 270000 km. Kovilla pakkasilla autoa on pidetty "roikassa" tai tallissa. Miten muilla japanilaiset akut ovat kestäneet.   

Aakku:
^
Nissan vanetten alkuperäinen akku kesti vuodesta 1984 vuoteen 1995. Merkki oli joku ihan outo.
Uusittu akku olikin jo sitten kehnompi. Kesti vain vajaa 8 vuotta.

T-Cat:
06 malliseen Sorentoon vaihdoin akun viime syksynä, ei se vielä loppu ollut vaan viaksi paljastui sitten lopulta laturi. Merkistä ei tietoa, Kia siinä luki. Toki minulla on kulkuneuvossa Defan akkuvahti joka lataa akkua aina roikassa ollessaan.

pamaus:
Peugeot 307 akku  kesti minulla 12 vuotta kun myin auton eteenpäin alkuperäinen akku mukana.

Volvossa on myös alkuperäinen akku hyvin samoilla spekseillä kuin aloittajalla.

Kummankaan akun kohdalla ei tietoa valmistajasta

0yxxy0:
vm 2012 hiluxin (työauto) akku piti vaihtaa viime syksynä kun ei enään lähtenyt lämpimästä tallistakaan ilman apuja käyntiin. Tosin muutaman kerran pääsy akku tyhjäksi asti kun jokut puusilmät ei huomaa että radio/laturit yms lisukkeet jää päälle jos avainta ei käännä tarpeeksi/oikeaan asentoon.  >:(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View