rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Missä sijaitsee lattialämmityksen muuntaja? Hobby 495 vm -15  (Luettu 5623 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.07.2018 kello on 03:56
Tervehdys kaikille tasapuolisesti.
Olen uusi jäsen täällä, lukenut kyllä jonkin aikaa foorumia. Onpas muuten asiantuntevaa porukkaa täällä  Thumb.  Vaunuilun pariin taas siirtynyt monen vuoden jälkeen. Moottoripyöräily vei kaiken liikenevän ajan.

Vaununa minulla on Hobby 495 vm -15. Aldella. Lisänä sähköinen lattialämmitys. Nyt tuli pieni tenkkapoo. Lattialämmitys herkesi toimimasta kokonaan. Lattialämmitys jäi päälle viikonlopuksi. Lämpötilan olin laskenut 14 asteeseen.

Hallintapaneeliin syttyy kyllä valo ja rele naksahtaa. Missä mahtaa olla lattialämmityksen muuntaja? En löytänyt sitä mistään eikä ohjekirja antanut vastausta. Enkä googlettamallakaan löytänyt. 
Tai sitten en osannut katsoa oikein. Voisko se olla tuon laturin ylöpuolella? Ei hajuakaan miltä ko laite näyttää.
Lämmitys on toiminut muuten ilman mitään murheita.  Kiitos, jos joku voisi auttaa.
Täällä  http://imgur.com/a/Njzb9  kuva sähkökeskuksesta ja hallintapaneelista.

-Sator Arepo-
« Viimeksi muokattu: 3.11.2016 kello on 19:36 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:26
En kyllä tuosta kuvasta löydä sellaista muuntajaa, jonka olen tottunut näkemään.
Olisko jossain laite mihin menee 230V pistorasiasta ja päällä katkaisin 0-20-22-24V?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:34
katoppa löytyykö petin alta siellä olen nähnyt muutamissa hobbyissä on saman näköinen härpäke kuin virtalähde joka on sähkömittarin vasemallapuolella siinä kaapissa, minulla löytyy kunnostettuna lattia lammityksen virta lähde

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 22:04
Hobbyissä on myös takana olevan sohvaryhmän alla lattialla noita muuntajia. https://www.caravantukku.fi/tuote/lattialammityksen-muuntaja-24v-350va-702709720/5150210009/  näyttää kutakuinkin tältä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:26
Hobbyissä on myös takana olevan sohvaryhmän alla lattialla noita muuntajia. https://www.caravantukku.fi/tuote/lattialammityksen-muuntaja-24v-350va-702709720/5150210009/  näyttää kutakuinkin tältä.

Eikös tuo laatikko ollut jo tuossa kuvassa.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
Eikös tuo laatikko ollut jo tuossa kuvassa.

Sama kotelo, mutta eri asia. Seinässä on Dometikin muuntaja vaunun sähköille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Mulla vaate kaapin pohjalla.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.07.2018 kello on 03:56
Kiitos vastauksista. Täytyypä tarkastaa kaikki kolot ja penkkien aluset, kunhan taas pääsen vaunulle. Eiköhän se sieltä jostain löydy.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Kiitos vastauksista. Täytyypä tarkastaa kaikki kolot ja penkkien aluset, kunhan taas pääsen vaunulle. Eiköhän se sieltä jostain löydy.
Toivotaan Thumb

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
Kysymyksen aloittajalle tiedoksi, että kun löydät sen muuntajan ja jos se on rikki niin se on korjattavissa, uutta ei kannata hankkia. ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Kysymyksen aloittajalle tiedoksi, että kun löydät sen muuntajan ja jos se on rikki niin se on korjattavissa, uutta ei kannata hankkia. ;)

Aloittajan lienee järkevää hankkia uusi ja vielä ilmaiseksi, jos nykyinen on risa ,vaunussa näet lienee takuu voimassa
(Hobby 2v takuu)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
^ Toi muuttaa toki asian. :D

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.07.2018 kello on 03:56
Juu takuu on vielä voimassa. Täyty ensin vain löytää ko muuntaja ja katsoa onko siinä mitään resetointi- tms nappia , jolla voi kuitata pois päältä menon. Vasta sen jälkeen siirtyminen muihin toimenpiteisiin. 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Helpoin tapa selvittää muuntajan sijainti on kysyä sitä myyjältä tai mahantuojalta. Samalla voi udella resetoinnit yms.