Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Kabe, laadun mittari?
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 2.11.2016 kello on 22:02 ---Kyllähän tuo lattian narina on aika monen vaunun "ominaisuuus". Itse olen huomannut, jos lattiassa käytetään sitä sinistä kovaa foam eristettä, niin se vähentää narinoita merkittävästi ja tukevoittaa lattiaa.
Styroksilatiat narisee aivan järjestään.
Mikä eriste siellä Kaben lattiassa on ? Ecoprim ? Voiko liimalla olla jokin merkitys, millä liimalla vaneri ja eriste on liimattu toisiinsa kiinni ?
--- Lainaus päättyy ---
Voisiko tuosta styroksi eristeestä tehdä johtopäätöksiä, että seinätkin rupeaa narisemaan kyseistä eristettä käytettäessä.. Ei minulla lattiat narise vaikka styroksia on käytetty ympäri vaunua. Suunnittelu viirhe täytyy olla tai väärät liimat. Styroksissa ei oo eristeenä mitään vikaa ja on huomattavasti kevyempi kuin nuo foam vaunut.. Samanlain se foam vaunukin mätänee..
K.E.V:
Ei narise , valitettavasti. Tosin en paina kuin 78 kiloa. Siitäkin ehkä hyötyä joskus :D
pamaus:
Niin oma huomio perustuu materiaalien jäykkyyteen/kovuuteen. Se Sininen Foam on materiaalina huomattavasti kovempi ja jäykempi kuin perinteinen valkoinen styroks. Jos nämä kaksi materiaalia on samanlaisten vanerien välissä, niin uskallan väittää, että foam rakenne on kokonaisuudessa jäykempi ja kovempi kuin vastaava styroks rakenne.
Varmasti myös oikeilla liimoilla ja paksuilla vanereilla saadaan tukeva styroks rakenne, mutta korvaamalla styroks foamilla siitä tulee vielä tukevampi.
Toinen kysymys onkin paino, foam on huomattavasti painavampaa kuin styroks, toisaalta foam rakenteessa saadaan vaneria ohuennettua, joten siinä taas saadaan säästettyä painoa. Nykysuuntaus taitaa olla kuitenkin tuo foam rakenne.
K.E.V:
Minun huomio perustuu pitkään ympärivuotiseen käyttämiseen.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 3.11.2016 kello on 08:05 ---Niin oma huomio perustuu materiaalien jäykkyyteen/kovuuteen. Se Sininen Foam on materiaalina huomattavasti kovempi ja jäykempi kuin perinteinen valkoinen styroks. Jos nämä kaksi materiaalia on samanlaisten vanerien välissä, niin uskallan väittää, että foam rakenne on kokonaisuudessa jäykempi ja kovempi kuin vastaava styroks rakenne.
Varmasti myös oikeilla liimoilla ja paksuilla vanereilla saadaan tukeva styroks rakenne, mutta korvaamalla styroks foamilla siitä tulee vielä tukevampi.
Toinen kysymys onkin paino, foam on huomattavasti painavampaa kuin styroks, toisaalta foam rakenteessa saadaan vaneria ohuennettua, joten siinä taas saadaan säästettyä painoa. Nykysuuntaus taitaa olla kuitenkin tuo foam rakenne.
--- Lainaus päättyy ---
Mm, Finn Foam on rakenteeltaan ns, suljettu rakenne vastoin kuin styrox. "Suljetun rakenteen" ansiosta ilma on sidottu Finn Foam'iin vastoin kun styrox'issa. Joku voi väittää ettei styrox "hengitä," mutta tosiasiassa hengittää. "Hengittämistä" ei vastaavasti tapahtu Finn Foam'issa, näin ollen kosteuden mahdollisuus poistuu Finn Foam'ista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta