Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
vetoauton tehot
K.E.V:
No mulla ei ole MB vaan Volvo, olen lastutetulla kiskonut jonkun vaunua n 10.000 km vuodessa jo 12-13v ajan. Ei mitään probleemaa päästöjen tms suhteen.
Joko:
Egr tulppaaminen ei vaikuta lämpöihin mitään, asteen tarkkuudella mitattu ennen ja jälkeen poiston. Poistin myös koko egr vesikierron letkuineen ja termostaattine päivineen.
relluttelija:
Minulla on veturi ollut uudesta asti optimoitu, en tiedä todellisia tehoja mutta arviolta n. 175-180 hv, kun vakiossa on n. 140. Hetken aikaa oli "vakio", silloin huomas että kepissä piti olla paljon tiheämmin kiinni. Eli vääntöalueen "piteneminen" on ainakin minun autossa erittäin hyvä optimoinnin tuotos. Tuossa elokuussa kävi pieni käpy kyn meni vetoakseli poikki, mutta en usko mihinkään muuhun kuin todella huonolaatuiseen vetariin, sillä ei ollut ajettu kuin noin 40 tkm, alkuperaisillä vastaavasti n. 340 tkm. Edellinen omistaja on vetänyt traileria ja kilpa-autoa tuolla, ja minä vaunua, eli on joutunut lujille. Kulutus minulla vaunu perässä n. 12-13 satasella, yhdistelmän kokonaismassa n. 5000 kg ja keskinopeus pakkaa olla 85+. Allekirjoituksesta löytyy hyvä lääke moneen autoasiaan.
Jarma:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 22.10.2016 kello on 19:33 ---Egr tulppaaminen ei vaikuta lämpöihin mitään, asteen tarkkuudella mitattu ennen ja jälkeen poiston. Poistin myös koko egr vesikierron letkuineen ja termostaattine päivineen.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä lie merkkikohtaisia eroja. Muistaakseni joidenki optifirmojen sivuillakin sanotaan, jotta ei suositella jos ei lisälämmitintä. Omani kohdalla ei varmaa vastausta saanu, ja siksikin arvelin että parempi jättää.
Nykyäänhän sitä ei tulpata, vaan toimintaa muutetaan ohjelmaan.
Onko perusteluja, että yksilöllisesti tehty ohjelma on parempi kuin valmiit ohjelmat(esim. Optimoiautosi)?
Jarma:
--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 22.10.2016 kello on 20:00 ---Minulla on veturi ollut uudesta asti optimoitu, en tiedä todellisia tehoja mutta arviolta n. 175-180 hv, kun vakiossa on n. 140. Hetken aikaa oli "vakio", silloin huomas että kepissä piti olla paljon tiheämmin kiinni. Eli vääntöalueen "piteneminen" on ainakin minun autossa erittäin hyvä optimoinnin tuotos. Tuossa elokuussa kävi pieni käpy kyn meni vetoakseli poikki, mutta en usko mihinkään muuhun kuin todella huonolaatuiseen vetariin, sillä ei ollut ajettu kuin noin 40 tkm, alkuperaisillä vastaavasti n. 340 tkm. Edellinen omistaja on vetänyt traileria ja kilpa-autoa tuolla, ja minä vaunua, eli on joutunut lujille. Kulutus minulla vaunu perässä n. 12-13 satasella, yhdistelmän kokonaismassa n. 5000 kg ja keskinopeus pakkaa olla 85+. Allekirjoituksesta löytyy hyvä lääke moneen autoasiaan.
--- Lainaus päättyy ---
Olipas asiantuntevaa ja luotettavan oloista tekstiä kyseisen firman sivuilla.. harmi, että on niin syrjässä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta