Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Vaunun vaihto. Ei oo heleppoo.
JJJ:
Vastataan ylhäältä alaspäin :)
Kokkola on niin kaukana etten sinne saa vaunua raahattua ja vaikka saisinkin vetopelin alle niin ei into kertakaikkiaan riitä.
Saksasta en lähde hakemaan vaunua vaikka kokemusta ulkomailta ostamisesta on runsaastikin. Teen paljon autokauppoja niin isoista kun pienistä kulkuneuvoista. Toinen tilanne olisikin jos minusta olisi oikeaksi karavaanariksi mutta kun olen enemmän wannabe-luokkaa.
Suoraan myynti on todellakin ok mutta saattaa käydä niin, että toinen vaunu jää äkkiä ostamatta tai siirtyy kauas tulevaisuuteen. Semmoisen ostaminen on meinaan aika hankalaa mistä ei kovin paljoa ymmärrä. Jos uuden karheaa hakee niin mahdollisuudet virheostokseen pienenevät huomattavasti mutta reilun kympin vaunuissa riski ostaa sutta ja sekundaa on aika suuri.
Naurettavat tarjoukset ovat tuhansia halvemmat kuin hintapyynti.
Pefletti 750:
Yks tapa millä kivuttomasti pääsee turhista tavaroista eroon on huutokauppa !
Mulla oli vm 90 tabbert joka oli ihan pirun hyvä toimiva, mutta vantaan rintajouppi tarjos siitä KOKONAISTA 400€ vaihdossa 20.000 vaunuun :o mun mielestä tabben arvo oli noin 5-6 tuhatta, pidin tabberttii kakkos vaununa pari kesää kotosalla ja kerran yks kaveri vinkkas et laita se huutokauppaan.
Katoin huutokaupat.com sivuilta mun lähistöltä "meklarin" ja soitin sille. Tuli kotiin kuvaamaan vaunun ja otti taustatiedot ylös.
Meklari teki myynti ilmotuksen ja sanoin että alle 3000€ en sitä myy (pakkohan siellä ei ole hyväksyä korkeinta tarjousta)
Huutokauppa aika tais olla 10 päivää ja kiinnostusta vaunusta oli mukavasti, lopputulos oli että eräs rouva sen "voitti" hintaan 5300€ ja meklarin "myyntiprovikka" oli 10% myyntihinnasta. Ja rahat tuli mun tilille parissa päivässä, kätevä ja helppo systeemi !
Huutokaupan jälkeen rouva soitti mulle ja sanoi ettei hän sitä itse pysty vetämään kun ei ollut ees koukullista autoa, ehdotti mulle että jos suostun vaunun viemään 300 km päähän ja laittamaan "kausipaikalle" niin hän maksaa 300€ vaivanpalkkaa.
Siellä se tabbertti viettää wanhuuspäiviään porin lähistöllä nykyään 8)
Arska:
Oon varmaan sanonutkin et tuo huutokaupat on pirun hyvä kauppa paikka, oon joutunut työn puolesta myymään jokusen skodan, niistä on maksettu ihan sairaan kova hinta, vaikka on olleet ihan romutus kunnossa. Näyttö tilaisuudessa ei ketään ole koskaan näkynyt, enpä itse ostais autoa pelkkien kuvien perusteella. Mutta tosiaan siellä kannattaa myydä ,unohda tori yms.
Laaga:
Helsinki Caravanin vaihtohyvityksen pienuus johtuu ilmeisesti siitä, että et ollut vaihtamassa vaunuasi uuteen. Muutamat tutut ovat saaneet myös huonon tarjouksen Hobbystä käytettyyn vaihtoaikeissaan. Ilmeisesti eivät kaipaa Hobbyja myyntiin kuin pakosta.
K.E.V:
Täytyy ottaa huomioon että esim HC joutuu tuossakohti kuluttajansuojan maksajaksi. Eli vastuussa mahdollisista vioista. Ja täytyy todeta että helposti noita kuluja voi tulla yritykselle noista. Esimerkkivaunuissak in on märkävikaa etupäässä yleisesti, toki en mitenkään väitä että JJJ:n vaunussa olisi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta