Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

1-akselinen vai telivaunu

<< < (2/23) > >>

allis:
Niin, molemmissa varmaan hyvät ja huonot puolensa, mutta mitkä ne ovat?
Olen siis aloitteleva karavaanari ja vasta toinen vaunu hakusesessa  syysreissua varten.

relluttelija:
Ei sitä vaunua oikeasti kannata valita akselien määrän mukaan. Jos olis saatavilla meille riittävän suuri vaunu 1-akselisena niin ottaisin sen. On sitä vaan niiiiin paljon helpompi käännellä kuin 2-akselista, polarit voi sitten vaikka 3-akselisena pyöriä paikallaan ihan miten huvittaa.
Molemmat tulee perässä hyvin kunhan on sovelias veturi ja vaunu oikein kuormattu, sekä renkaat kondiksessa.

Pohjanperän pappa:
Minulla oli aikoinaan yksiakselisia ja kaksiakselisia ja kun minulla sattui yksiakselisessa rengasrikko ja koko ratas lähti irti siinä rytäkässä niin sen jälkeen vaunut olivat minulla kaksiakselisia.

Mikä vakiovaunu on telillä?

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Pohjanperän pappa - 24.09.2016     kello on 21:53 ---Mikä vakiovaunu on telillä?

--- Lainaus päättyy ---
Solifer , Polar, Kabe ,Cabby
Rakenne on tämäntyylinen

Aaron:
On ollut kaksi ja yksiakselista. Käsin kääntely yksiakselista on tosiaan paljon helpompaa. Rengasrikon sattuessa tienpäällä, kaksiakselinen varmasti turvallisempi, itsellä ei ole sattunut vaunun rengasrikkoa kertaakaan. Vedettäessä ainakin omat yksiakseliset on tullut yhtä vakaasti perässä kuin telivaunutkin, jotkut sanovat että telivaunu vakaampi vetää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View