rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Reitti (loki)kirja.  (Luettu 1634 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.05.2022 kello on 19:25
Reitti (loki)kirja.
« : 24.09.2016 kello on 12:24 »
Olen yrittänyt tonkia palstaa ja nettiä löytääkseni softaa/appsin joka toimisi offline-tilassa.
Siis kun teen vaikka ulkomaanmatkan niin GPS-positiot otettaisiin muistiin ja ne voisi siirtää vaikka Google Mapsiin.
Päivitys olisi vaikka 30 min - 60 min välein.
Löytyykö vinkkiä. Kiitän löydöstännen. Terv. Pekka

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Reitti (loki)kirja.
« Vastaus #1 : 24.09.2016 kello on 12:39 »
Tässä kuva on aika huono, mutta ehkä selvittää ajatusta

https://karavaanari.org/index.php/topic,17482.msg339156.html#new

Tuollaisen viivan piirtävä appsi on android tabletissa. Sen nimi on "omat reitit".

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:15
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Reitti (loki)kirja.
« Vastaus #2 : 24.09.2016 kello on 14:51 »
Olen yrittänyt tonkia palstaa ja nettiä löytääkseni softaa/appsin joka toimisi offline-tilassa.
Siis kun teen vaikka ulkomaanmatkan niin GPS-positiot otettaisiin muistiin ja ne voisi siirtää vaikka Google Mapsiin.
Päivitys olisi vaikka 30 min - 60 min välein.
Löytyykö vinkkiä. Kiitän löydöstännen. Terv. Pekka

Minulla on Bluemaxin GPS loggeri 747+ ja se on reissussa auton USB laturiin kytkettynä jakun lähdemme kävelylle otan sen taskuun.
Lentoreissuilla lataan sitä yön ajan päivät pidän taskussa.

Se kykenee tallentamaan 125000 pistettä ja minä olen käyttänyt siinä 15 sek tallennusväliä, jolloin se kykenee kolmen viikon yhtämittaiseen tallenukseen, 20 sek tallennusvälillä pääsee liki kuukauteen.
Mukana tulevalla ohjelmalla voi laittaa myös valokuviin sijatitiedot.
Softa näyttää reitin Googlen kartalla
Puhelimen akku ei oikein kestä koko päivää dataloggausta.

Valitettavasti tuon mallin myyti on loppunut, enkä löytänyt Suomesta vastaavaa mutta parempi versio löytyy tuolta
http://www.semsons.com/i74gpsdalore.html
Tuolla se on jopa epilyttävän edullinen
http://www.overstocksport.top/index.php?main_page=product_info&products_id=12701

Tuoi-Blue 747ProS kykenee näköjään 250 000 paikan tallennukseen, eli tuplasti sen mitä minun laite.

Muitakin vastaavia tuotteita on

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:45
Vs: Reitti (loki)kirja.
« Vastaus #3 : 24.09.2016 kello on 14:55 »
Jossain yhteydessä (datalogger ?) kysyttiin vastaavaa - jollakin oma aparaattinsa siihen, tosin nykyään helpompaakin..

Vinkkinä: jos sulla on esim. Garminin autonavigaattori. Sieltä voi kopsata tietokoneelle .gpx tiedostoja. Nämä voi sitten tuona maps'iin/earth'iin päivän tai viikon ajelut..

Androi-vehkeissä (tabletit ja puhelimet) olen tracklogia piirtänyt, esim. Maverick'lla. Ei tarvitse karttoja loggaamiseen, mutta voi olla - sama juttu .gpx tiedostosiirtoon..

E: ^ yllä olikin muisteluuni oikea tietoa; mjh48 kirjoitti aiemminkin..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.01.2022 kello on 10:50
Vs: Reitti (loki)kirja.
« Vastaus #4 : 24.09.2016 kello on 22:41 »
Androidiin OruxMaps. Tallentaa offlinenä kuljettua reittiä. Voi viedä ulos gpx, kml tai kmz. Voi itse valita tiheyden pisteiden tallennukselle..