rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?  (Luettu 124189 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #405 : 14.05.2017 kello on 21:50 »
Kyllä kangaspenkki on omalle selälle mukavampi ja ei oo niin kylmä talvella. En mielelläni käytä penkin lämmitintäkään.. on nuo penkkt lähtenyt hyvin puhtaaksi höyrypesurilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #406 : 14.05.2017 kello on 22:03 »
Pitääkö sitä oikeastaan enempää enää selittää, oheinen video on aika tyhjentävä perustelu Thumb

Auto vaihtumassa?  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:44
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #407 : 15.05.2017 kello on 09:01 »
Auto vaihtumassa?  :D

Nope, vaan tällä nykyisellä nelikolla mennään, em. mainos vaan vahvistaa ajatusta miksi juuri (perusautoa pikkasen kalliimpi) neliveto. Ja kohtahan tuo pääsee jo tositoimiiinkin, nyt muutaman reippaamman kokoisen jarruttoman hiekka- ja multakuorman jälkeen sovitellaan tällä viikolla vihdoinkin Detskua auton perään ja katsotaan kuis tuo yhdistelmä liikahtaa. Auton 4wd-näytöllä oli vaan wänkää katsella jo tuon jarruttomankin kanssa kuinka jopa 25% vedosta meni taka-akselille ihan vaan liikennevaloista rauhallisesti liikkeelle lähteissä kesäkuivalla asfaltillakin 8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #408 : 15.05.2017 kello on 09:27 »
Eiköhän se 25% mene oletuksena liikkeellelähdössä.
Minulla edellinen oli neliveto, se toimi aivan samoin.

Nyt kun tilasin uuden auton jätin nelikon pois varusteista. Toki sekin olisi ollut mukava mutta muut varusteet menivät edelle kun autoa hintaraameihin piti sovitella.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:44
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #409 : 15.05.2017 kello on 10:15 »
Nyt kun tilasin uuden auton jätin nelikon pois varusteista. Toki sekin olisi ollut mukava mutta muut varusteet menivät edelle kun autoa hintaraameihin piti sovitella.

Tässä vaiheessa itse käänsin katseeni vähän käytettyihin, nykyinen QQ on Nissanin huoltokouluttajan ex. liisari ja näin se oma budjettikin kohtasi auton kattavan varustetason :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #410 : 15.05.2017 kello on 10:43 »
Neliveto on mun mielestä paras mukavuusvaruste ikinä. En kyllä kaikista mahdollisuuksista edes tiedä, mutta harva niistä mahdollistaa perillepääsyä tai vetohommien onnistumista samalla tasolla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:25
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #411 : 15.05.2017 kello on 11:02 »
Melkein apuun piti eilen rampissa rientää kun etuveto (tuore) passatti busterin ylösnostossa ensiksi sammui, sitten reippaammin yritti - rupes sutajaa betonilla, että näytti mereen vievän koko yhdistelmän. Vaan kun vene taas osin vedessä, niin pysähty.. Kolmas kerta taas sammui. En tiedä mitä kuski seuraavaks sääti, mutta lopulta rynkyttäen nousi - dsg?  :-X

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #412 : 15.05.2017 kello on 11:50 »
Neliveto on mun mielestä paras mukavuusvaruste ikinä. En kyllä kaikista mahdollisuuksista edes tiedä, mutta harva niistä mahdollistaa perillepääsyä tai vetohommien onnistumista samalla tasolla.

No, kuka mitäkin pitää tärkeänä. Monta nelikkoa minulla on ollut, varmaan puolet omistamistani autoista. Mutta perillepääsyn mahdollistajana niistä yksikään ei ole näytellyt mitään osaa.

Vetohommia en juurikaan tee pikkuautoilla mutta silloin kun olen tehnyt niin kyse on ollut kesäajasta, joten ongelmia ei ole ollut enää viime vuosina oli vetotapa mikä tahansa.
Jos vetäisin vaunua talvella niin tilanne voisi olla toinen.

Siksi omassa valinnassani Bang & Olufsen audio ja huippu istuimet parin muun varusteen kanssa meni ohitse nelivedosta.


Melkein apuun piti eilen rampissa rientää kun etuveto (tuore) passatti busterin ylösnostossa ensiksi sammui, sitten reippaammin yritti - rupes sutajaa betonilla, että näytti mereen vievän koko yhdistelmän. Vaan kun vene taas osin vedessä, niin pysähty.. Kolmas kerta taas sammui. En tiedä mitä kuski seuraavaks sääti, mutta lopulta rynkyttäen nousi - dsg?  :-X

Kuvauksesta päätellen dsg ei ollut kyseessä vaan osaamaton kuski manuaalivaihteiston kanssa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:35
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #413 : 15.05.2017 kello on 11:59 »
^ Paljonko Audilla saa vetää. Riittääkö harrasteauton vetämiselle tapahtumiin?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:25
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #414 : 15.05.2017 kello on 12:00 »
No, kuka mitäkin pitää tärkeänä. Monta nelikkoa minulla on ollut, varmaan puolet omistamistani autoista. Mutta perillepääsyn mahdollistajana niistä yksikään ei ole näytellyt mitään osaa.

Olet poikkeuksellinen yksilö!
Yleensä ne, joilla neliveoa ei ole/ollut, pitävät sitä täysin tarpeettomana.
Kysehän ei lisäksi ole perillepääsystä, vaan myös ajamisen miellyttävyytenä huonoilla keleillä ja teillä.

Siksi omassa valinnassani Bang & Olufsen audio ja huippu istuimet parin muun varusteen kanssa meni ohitse nelivedosta.

Niin, nelivetohan alkaa olla niin tavallinen juttu....   8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:25
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #415 : 15.05.2017 kello on 12:01 »
..
Kuvauksesta päätellen dsg ei ollut kyseessä vaan osaamaton kuski manuaalivaihteiston kanssa.
Loppupelissä kuskihan se on ainoa sopeutumaton  ;)

Yksi kokemus näistä etuvedosta ja nykyhienouksista - sähköinen käsijarru/mikälie avustin; raskaskärry, veturin nokka ylämäkeen.. ei käsin vapautus vipua/nappia. Parit pienet kytkimen luistatukset tyhjäkäynnillä (2.0 dsl), ei laukee laitos. +200rpm lisää. Raju *boink* ääni jostain takaa. Sitten kun laukes, meni kaivaa kuoppaa.. aivan ahterista tuon ranskanpullafarkun toteutus.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #416 : 15.05.2017 kello on 12:09 »
Neliveto on mun mielestä paras mukavuusvaruste ikinä. En kyllä kaikista mahdollisuuksista edes tiedä, mutta harva niistä mahdollistaa perillepääsyä tai vetohommien onnistumista samalla tasolla.

En ole ollut millään autolla niin useasti ja kovassa kiinni, mitä olin Pajeron kanssa... eli se siitä nelivedosta  :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:23
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #417 : 15.05.2017 kello on 12:26 »
En ole ollut millään autolla niin useasti ja kovassa kiinni, mitä olin Pajeron kanssa... eli se siitä nelivedosta  :laugh:

Tuossa se totuus - oikealla maasturilla pääsee kiinni paljon pahempaan paikkaan ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:25
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #418 : 15.05.2017 kello on 12:32 »
En ole ollut millään autolla niin useasti ja kovassa kiinni, mitä olin Pajeron kanssa... eli se siitä nelivedosta  :laugh:

Kukapa ei olisi joskus käyttäytynyt hölmösti.....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #419 : 15.05.2017 kello on 12:32 »
En ole ollut millään autolla niin useasti ja kovassa kiinni, mitä olin Pajeron kanssa... eli se siitä nelivedosta  :laugh:

Kuski sen auton liian pahaan paikkaan ajaa, ei auto itse. Ei ole tarvinnut enää nykyisellä opetella, kun opin jo 1980-luvulla tuon totuuden.

Mulle riittää, että maavaraa on hiukan normihenkilöautoa paremmin, sekä se, että ei jää jumiin nurmikolle eikä veneluiskalle, ja talviolosuhteissa selviää kaikesta, mitä eteen voi tulla. Syytä tieltä poikkeamiseen on harvoin, mutta välillä pitää pärjätä auraamattomilla maalaisteillä.