Tekniikkakeskustelut > Myyjäliikeet ja korjaamot
"Ammattilaisen" asennukset
Mautoilija:
Useimmiten työmailla hutiloinnin syynä on liian kireät aikataulut. Aikataulussa voidaan pysyä jos kaikki menee suunnitellusti, eikä mitään virhettä tapahdu. Ja ainahan työmailla tapahtuu, sekä tavaratoimitukset voivat viivästyä. Hukattu aika koitetaan kuroa kiinni yrittämällä nopeuttaa rakentamista eikä valut ehdi kuivua yms. Aliurakoitsijoiden aikatauluja kiristetään ja kiireellä tehdyssä työssä virheen mahdollisuus kasvaa. Suunnittelu on huitaisten tehty ja loppusuunnittelu jätetty urakoitsijalle, joka ei hinnassaan ole tätä huomioinut.
Kyllä pitäisi rakennuttajien ja rakentajien tietää mikä aika tekemiseen todella menee ja tehdä aikataulut sen mukaan.
Mutta rakennuttaja haluaa kiinteistön nopeasti tuottavaan käyttöön ja urakoitsija haluaa tehdä työn mahdollisimman nopeasti, kärsijäksi jää loppukäyttäjä.
james_III:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 19.09.2016 kello on 23:02 ---Hyvä pointti oikeasti monessakin, menehän sitten neuvomaan tehtaan suunnittelijoita ja toivo että jotain tehtäis toisella tapaa ...
--- Lainaus päättyy ---
Yksi iso ongelma on se kun tämän päivän suunnittelijoista harva on tehny oikeita töitä siellä hallin lattialla. Eikä ihan kaikki suunnittelijat pysty ottaan ilmasta tietoa vastaan hallista miten asiat tehdään oikein taikka paremmin, ihan vaan siksi kun ei ole kouluja käynyt niin eihän se mitään voi tietää.
Fenix:
Halvalla ja eilen jo valmista periaatteellahan nykyään pitäis kaikki tehdä. Itse olen saanut kenkää rakenusfirmasta, kun en suostunut laittamaan muovimattoa märän betonin päälle. "Kokenut ammattilainen" sen sitten laittoi. Seuraavat 10 vuotta ko firma sitä sitten kävi takuuna korjailemassa ja homeita postelemassa.
HiTec:
Nykyisen talomme olen itse rakentanut / rakennuttanut ja aina oli aikatauluissa sopivissa raoissa se "entäs jos" -factor mukana. Lopputuloksena hommat natsasikin aikatauluissaan just eikä melkein, nuo suunnitellut joustot riittivät loistavasti ja jos sitä ei tarvittukaan, se oli sopivaa aikaa valmistella jo sitä seuraavaa vaihetta. No nyt on 6v tässä asuttu ja kaikki pelaa kuten pitääkin, takuukorjauksiin tai paikkailuihin ei ole tarvinnut missään kohtaa lähteä ja hyvin on viihdytty 8)
Reissaaja80:
Vaikka rakennus (tai muu tuote) olisi hyvin tehty, voi myös loppukäyttäjä sen pilata. Meitä on moneksi ja aina se vika ei ole suunnittelijassa / rakentajassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta