Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

80 - 100km/t

<< < (8/12) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 18.09.2016     kello on 17:44 ---Ei poliisia kiinnosta matkailuauton nopeudet ellei mennä tiekohtaisen rajoituksen yli. Tolppakamera ei noteeraa, tutka ei näe onko takana 100-lätkää.

--- Lainaus päättyy ---
Virkavalta ei välttämättä piittaa, eikä siitä ole kysymyskään....

Itse lähden siltä kannalta, että olisi kiva tietää faktaa.
Mitä piittaamiseen tulee, niin minä ainakin piittaan, vaikka sitä ei kukaan valvoisikaan.

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.09.2016     kello on 17:52 ---Virkavalta ei välttämättä piittaa, eikä siitä ole kysymyskään....

Itse lähden siltä kannalta, että olisi kiva tietää faktaa.
Mitä piittaamiseen tulee, niin minä ainakin piittaan, vaikka sitä ei kukaan valvoisikaan.

--- Lainaus päättyy ---
jos faktaa haluaa pitää olla kieli nero ja käydä kaikkien maiden trafin sivut läpi (toivon mukaan paremmin tehty kuin suomessa). edelleen sitä mieltä että 100 on ajeneuvokohtainen ei kansallinen rajoitus, mutta tuli vaan mieleen onko kelta mustalla tarralla mitään merkitystä kun se ei täytä muiden maiden asetuksia. yleensä valkoinen pohja, mustat numerot, punainen reunus. ja sama se on sitten toiste päin, esim saksalaisen vaunun perässä oleva 100 lätkä ei tarkoita täällä mitään.

Alan:
Maakohtaisilla säännöillä ajettu aika monta reissua ilman yhtäkään sakkoa. Onko joku saanut sakon suomalaisen ajoneuvokohtaisen nopeuden ylityksestä ulkomailla?

Sen sijaan muistan keskustelun, jossa joku kertoi saksalaispoliisin punnitessaan matkailuautoja olevan kiinnostunut tyyppikilven painoista, ei suomalaisen rekisteriotteen mukaisesta. Maassa maan lakien mukaan. Kattokaa ulkomaalaisten rekkojen periä, siellähän on monesti useammanlaista kilpeä, 70 km/h alkaen.

---

Edit: Autoliitto on käynyt läpi kunkin maan määräykset ja tehnyt niistä listat. Luotettavampaa kuin eräiden mutu.

"Masi":
On noita maakohtaisia rajotuksia niin rekoille, linjureille kuin matkailluautoille. Mutta erona suomeen ne on usein sidottu tieluokitukseen eli alueeliset tiet, valtiolliset tie ja moottoritie. Tarroja saattaa olla kolme neljä perässä kiinni, mutta ei mainintaa rekisteri-otteessa. Se on se suurin ero suomen ja muiden maiden välillä.

88k5:
Mulla oli 2007->2012 välisen ajan lätkä mutta ei mainintaa otteessa, kunnes 2. katsastuksessa katsuri jostain syystä sen halusi merkitä. Selitys oli jotain, että alkuunsa e-tyyppihyväksytyissä autoissa, joissa ehdot täyttyivät ei vars. muutoskatsastusta tarvinnut (2006 tuli tuo 100-juttu m-autoihin) jo rekisteröintikatsas tuksessa. Sitten minkälie selvyyden vuoksi niitä ruvettin printtaamaan otteisiin..

Ymmärtääkseni rek.otteeseen räntätyn lukeman perustelut ovat suomalaisen ajoneuvoluokan määritelmät. Ei auton rakenteellisen maksiminopeuden mukaisia - silloin muussakaan eu-maassa saisi ko. autolla parempaa rakenteellista nopeutta.. Toisekseenmitäkö luulette suomenkielisestä otteesta esim. espanjalaisen poliisin ymmärtävän

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View