Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

80 - 100km/t

<< < (7/12) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 18.09.2016     kello on 09:31 ---Jos puhe on tuosta minun linkittämästä tiedosta niin siellä lukee näin.

Tällä liikenneturvallisuu sdirektiivin (direktiivi 2015/413/EU) 8 artiklan 1 kohdan mukaisella sivustolla olevat tiedot ovat peräisin kunkin maan kansallisilta viranomaisilta. Jos sivustolle toimitetut tiedot ovat ristiriidassa jossakin maassa voimassa olevien liikennesääntöjen kanssa, sovelletaan viimeksi mainittuja. Tiedot on annettu ainoastaan dokumentointitarkoi tuksiin, eikä komissio vastaa niiden sisällöstä tai oikeellisuudesta.

--- Lainaus päättyy ---
Niinpä...

Suomen kohdallakaan en löytänyt mitään mainintaa matkailuautojen osalta. Siis pitänee tietää joka maassa vielä kansalliset kummajaiset ja noudattaa ensisijaisesti niitä.

88k5:
Useita vuosia sitten tämä 100 lätkä ja otteen tieto oli esillä. Asiaan löytyi vielä Autoliiton lakimiehen vastaus, joka oli: kansallinen rajoitus, ja koskee siis vain Suomessa.
Minulle riittää, mutta olisihan kiva nähdä faktalinkkejä..

volvo:
onko mennyt lakimiehellä asiat sekaisin? kansallinen sääntö on 80kmh joka kyllä poistuu kun mennään maan rajojen ulkopuolelle. 100kmh rajoitus on ajoneuvo kohtainen, sehän myös katsastetaan satasta varten. tällä asialla ei varmaan ole suurta merkitystä kenenkään elämässä mutta mielenkiintoinen aihe ja erillaisia näkemyksiä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 18.09.2016     kello on 10:39 ---Useita vuosia sitten tämä 100 lätkä ja otteen tieto oli esillä. Asiaan löytyi vielä Autoliiton lakimiehen vastaus, joka oli: kansallinen rajoitus, ja koskee siis vain Suomessa.
Minulle riittää, mutta olisihan kiva nähdä faktalinkkejä..

--- Lainaus päättyy ---
Tämähän tukisi otaksuntaani...

Kansallinen sääntö Suomessa on siis 80km/h, tai 100km/h tietyin edellytyksin.
Ulkomailla noudatettaisiin sitten sikäläisiä kansallisia sääntöjä. Suomen säännöt menisivät romukoppaan siksi aikaa, kun ulkomailla ajellaan.
Vastaavasti saksalaisilla on omat kansalliset säädöksensä, mutta Suomessa vauhti hyytyisi siihen 80km/h nopeuteen. Oli sitten all matkailuauto, taikka matkailuvaunuyhdist elmä.

Tosin Autoliiton lakimiehen jutut kuulunevat samaan hevosmiehen tietotoimiston uutisiin ilman faktaa.

Mulle asialla ei ole sinänsä mitään merkitystä, vaan odottelenkin tässä talvinopeusrajoituk sia, jotta meno vähän rauhoittuisi.

Mautoilija:
Ei poliisia kiinnosta matkailuauton nopeudet ellei mennä tiekohtaisen rajoituksen yli. Tolppakamera ei noteeraa, tutka ei näe onko takana 100-lätkää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View