rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Off topic -viestejä asiaketjuista  (Luettu 78259 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 20:46
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #720 : 23.10.2021 kello on 15:16 »
Montaa kertaa ei näin siviilikulkineissa ole tarvinu renkaita tienpäällä vaihdella mutta muutaman kerran kuitenkin. Työvehkeissä muutaman kerran kesään olisi vararenkaalle tarve vaan siinä ei sitä pysty mukana kuljettaan.

Taisi tarkoittaa että pultissa liian lyhyt kierre!
Tämä eli pultissa liian lyhyt kierre. Rummussahan on läpi reikä.

Eräs tuttava vaihtoi kesällä ostamaansa Ladaan talvirenkaita. Kesäpyörissä oli aluvanteet ja talvipyörät peltivanteilla. Ei vaan tajunnut, että aluvanteiden pultit olivat pidemmät, kuin takakontissa muovipussissa olleet peltivanteiden pultit.

Aluvanteiden pultit kyllä menivät tarpeeksi syvälle, että peltivanne kiristyi. Huomasi vaan pulttien liiallisen pituuden, vasta kun lähti liikkeelle ja autosta hävisi jarrut. Takapyörien rumpujarrujen sisukset lähtivät myös liikkeelle, kun ylipitkät pultit osuivat jarrujen mekanismiin... 
Tuttua juttua.  :D Alkuperäisilläkin pulteilla voi hakata siihen käsijarrun poikkitankoon jos on pultteja ylikiristetty ja vanteista reiät venyneet. Aikanaan kun nappiksen ostin ja vaihdoin siihen ekaan kertaan renkaita niin jo vain ihmettelin kopinaa kun lähti ajamaan. Tuossa ei onneksi osunut kuin hipomalla mutta sen jälkeen on tullut pyöräyteltyä rengasta kiristyksen jälkeen. Tosin tuon jälkeen ei ole ongelmia ollutkaan kun otin pulteista millin verran päästä pois ja sen jälkeen noudattanu kiristysmomentteja. Momenttiavain on hyvä ja samoiten nykysin nuo momenttivarret pulttipyssyyn.

Varautumista on sekin, kun on suunnitelma miten toimia ja selviytyä siinä tilanteessa.  ;)
Soittaa hinausauto että viekääpä lähimmälle rengasliikkeelle? Ei sovi mun lompakkoon eikä myöskään ajatusmaailmaan kun vielä on sellainen menttaliteetti että mistään palvelusta en maksa jos ei oo pakko eli teen ite niin pitkälle kuin pystyn. Jostain kun löytäsi 220V sähvöllä toimivat käytetyt rengas/tasapainotuskoneet niin ei tarvisi rengastöistäkään enää maksaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:46
  • Escucha el Oi!
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #721 : 23.10.2021 kello on 20:34 »

Soittaa hinausauto että viekääpä lähimmälle rengasliikkeelle? Ei sovi mun lompakkoon eikä myöskään ajatusmaailmaan kun vielä on sellainen menttaliteetti että mistään palvelusta en maksa jos ei oo pakko eli teen ite niin pitkälle kuin pystyn

kyllä itsekin kotona  teen kaiken mahdollisen itse, mutta tienpäällä jos varautuu kaikkeen mahdoliseen niin täytyy olla peräkärryllinen varaosia ja työkaluja mukana.

Karavaanarin tiepalvelu auttaa (tai autoliiton plusjäsenyys) hädän hetkellä. Eikä ole paha investointi  mielenrauhasta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:24
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #722 : 23.10.2021 kello on 20:41 »
Niin että vararengas on ylimitoitettua. .

No mikäpä siinä sitten.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #723 : 23.10.2021 kello on 20:43 »
Niin että vararengas on ylimitoitettua. .

No mikäpä siinä sitten.

Ei ole.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 20:46
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #724 : 23.10.2021 kello on 22:38 »
kyllä itsekin kotona  teen kaiken mahdollisen itse, mutta tienpäällä jos varautuu kaikkeen mahdoliseen niin täytyy olla peräkärryllinen varaosia ja työkaluja mukana.

Karavaanarin tiepalvelu auttaa (tai autoliiton plusjäsenyys) hädän hetkellä. Eikä ole paha investointi  mielenrauhasta.
No joku roti nyt kumminkin kun kyse on vain yksinkertasesta vararenkaasta. Ennemmin vaihdan sen renkaan tienpäällä 20min kuin että teen siitä parin tunnin urheilusuorituksen hinausauto keikkoineen. Nuo muut hajoamisethan pyritään estään ennakoivalla huollolla mutta toki kaikkeenhan ei pysty varautuun ja sitten mennään sen tilanteen mukaan.

Noilla autoliiton jäsenmaksuilla mun kalustossa tekee jo aika paljon remonttia mikäli on tarpeen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #725 : 24.10.2021 kello on 09:03 »
kyllä itsekin kotona  teen kaiken mahdollisen itse, mutta tienpäällä jos varautuu kaikkeen mahdoliseen niin täytyy olla peräkärryllinen varaosia ja työkaluja mukana.

Karavaanarin tiepalvelu auttaa (tai autoliiton plusjäsenyys) hädän hetkellä. Eikä ole paha investointi  mielenrauhasta.

Kerran meni autosta rengas matkalla lääkäriin. Oliskohan oltu perillä ennen varattua aikaa jos ei olis ollu vararengasta 🙄

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:46
  • Escucha el Oi!
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #726 : 24.10.2021 kello on 09:04 »
No joku roti nyt kumminkin kun kyse on vain yksinkertasesta vararenkaasta. Ennemmin vaihdan sen renkaan tienpäällä 20min kuin että teen siitä parin tunnin urheilusuorituksen hinausauto keikkoineen. Nuo muut hajoamisethan pyritään estään ennakoivalla huollolla mutta toki kaikkeenhan ei pysty varautuun ja sitten mennään sen tilanteen mukaan.

Noilla autoliiton jäsenmaksuilla mun kalustossa tekee jo aika paljon remonttia mikäli on tarpeen.

Mikä kiire lomalla on? 2h menee hyvin kahvia keitellessä tai ruokaa syödessä, tai ottaa vaikka päikkärit.

Pitää ottaa huomioon se että autoliiton jäsenyys kattaa kaikki autot (maks 4t) ja kulkupelit jotka omistat, kunhan olet itse vähintään kyydissä.

70eurolla ei kyllä kovin kattavaa huolto-/rengaspakettia hankita jokaiseen autoon.
Eri asia jos sellainen jo on, niin voihan sen pitää mukana.

Silloin kun vaunua kiskoin, mulla oli vararengas avolavan lavalla. Mutta itse veturiin ei ollut, oikeankokoinen rengas vanteineen olisi maksanut n.500euroa niin sillä hinnalla makselee aika monta AL-maksua.

Eikä nykyisenkään asuntoauton paripyörää niin mukava olisi ilman pulttipyssyä vaihtaa. Jos käsipelillä yrittää niin tarttee olla kyllä pitkä jatko hylsyn perässä ja samoin avaimen perässä, ja mieluummin kaveri pitämässä avainta paikallaan kun toinen vääntää. mieluummin ottaisin puhelun liittoon.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:46
  • Escucha el Oi!
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #727 : 24.10.2021 kello on 09:06 »
Kerran meni autosta rengas matkalla lääkäriin. Oliskohan oltu perillä ennen varattua aikaa jos ei olis ollu vararengasta 🙄

ainahan löytyy ääriesimerkkejä joilla voi perustella vaikka mitä. ja jokainen toki saa varautua miten kattavasti itse ikinä haluaa  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:38

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Vs: Matkaaja Pallas 5500 -87 Käyttis
« Vastaus #730 : 24.10.2021 kello on 09:52 »
Joo ja toi vaunun asialle tai as auton takapoksiin ja reisuun niin ei tarvii  al:n palveluita Thumb
Tuskimpa aliheen aloittaja näitä reissuun suunnitteli mukaan .
Tolla hinnalla minäkin hakisin tasapainoituskoonee n itelle mutta kun kahdella naapurilla on vehkeet niin ei tartte enään itelle.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
Vs: Vs: Kertokaa auton lisälämppäristä miten sitä käytetään?
« Vastaus #732 : 24.10.2021 kello on 12:28 »
Tuohon päästöuutiseen. Tunnustan, että en välitä pätkääkään  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Vs: Kertokaa auton lisälämppäristä miten sitä käytetään?
« Vastaus #733 : 24.10.2021 kello on 12:37 »
Tuohon päästöuutiseen. Tunnustan, että en välitä pätkääkään  ;D

Ei tarvitsekaan.
Päästötkin ovat kokonaisuutena pienemmät, verrattuna ajamiseen jäisellä autolla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:16
Vs: Vs: Kertokaa auton lisälämppäristä miten sitä käytetään?
« Vastaus #734 : 24.10.2021 kello on 12:40 »
Tuohon päästöuutiseen. Tunnustan, että en välitä pätkääkään  ;D

En minäkään välitä mutta huvittaa tuo sähköauto hössötys, ensin muka kauhealla tohinalla pusketaan suomessa sähköautot käyttöön ja sitten huomataan että ei oiken wörkikkään ja otetaan polttikset avuksi . Ja samoin kotimainen energia ajetaan alas turvetta myöten ja sitten korvaava kuskataan laivoilla ja rekoilla, jotka saastuttaa edelleen. Se mikä hävitään on kotimainen omavaraisuusaste ja työllisyys menetetään. Hoh hoijaaaaaa:D :D