Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

1 vaiheinen digitaalinen sähkömittari

<< < (2/10) > >>

HiTec:
Kyllä tuo mittari aika nopsaan tosiaan itsensä takaisin maksaa jos on kiinteä vrk-sähkö vs. mittari-velotus. Itselläkin tuolle pikkaselle digimittarille löytyi varsin passeli paikka alkup. sähkölaatikosta, roikkuvien kaapista, valmis DIN-kiskopaikka Thumb

Ossi66:
Tänä kesänä kahdella SFC-alueella olen maksanut sähkön mittarin mukaan eli reilu 25eur säästyi noilla kahdella paikalla yhteensä.
Kun DIN-mittaria katselee, kannattaa ostaa sellainen jossa on mekaaniset kiekot. Mittari on silloin aina luettavissa portilla. Nestekidenäyttö vaatii yleensä piuhan seinään jotta näkee lukemat.

Oman asennuksessa oli mielessä laittaa ovenpieleen kaapin seinän läpi, mutta turvallinen kotelointi olis ollu hankalaa kaapin sisällä. Siksi on nyt Din kiskossa sulakkeiden ja vikavirtasuojan kaverina.  Ei se luku ole sielläkään hankalaa, kun laittaa puhelimen soihtuvalaistuksell e ja ottaa näytöstä kuvan.

88k5:
^
Nimenomaan, ei mitään isoa ja vanhaa möhköä.. joskus joku kaupitteli kookkaita digi enermet'tejä..

Sellaisen 1-2 din vehkeen saa nätisti uppoonkin, niin ei jää kuin se näytöntekele nappuloineen (jos on) pintaan. Pinta-asennuksen jättäisin kaapin oven taakse. Itse laitoin tiskialtaan alakaappiin - saa ovelta sisään astumatta lukemat luettua.. kaapelinvetokin oli minimaalinen, liitäntärasia tuossa viety seinän läpi..

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 15.08.2016     kello on 15:27 ---Kyllä tuo mittari aika nopsaan tosiaan itsensä takaisin maksaa jos on kiinteä vrk-sähkö vs. mittari-velotus. Itselläkin tuolle pikkaselle digimittarille löytyi varsin passeli paikka alkup. sähkölaatikosta, roikkuvien kaapista, valmis DIN-kiskopaikka Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Mittarin valinnoista tuli mieleen, ookko miettinyt mitä tuo In=5 A (=1.15kW@230VAC) tuon mittarin spekseissä tarkoittaa ?

Reissaaja80:
Miten muuten tuo mittarin luku toimii, lukeeko sen leirintäalueen työntekijä vai uskooko ne jos itse sanoo? Ajattelin vaan, että jos se on jossain auton perällä vaatekaapista ja sinne aina vieraat menee tonkimaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View