Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Ensimmäinen uusi matkailuvaunu

<< < (5/8) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  5.08.2016     kello on 16:43 ---Tuotantoprosessin tehokkuus sanelee. Vaan on noita järjettömyyksiä ollut aiemminkin, muistan että joku veti aikoinaan vesiputket järkevämmin ja sai lämminvesiputkia lyhennettyä ihan tuntuvasti = nopeampi vedentulo.

--- Lainaus päättyy ---

Hep!
JariT teki homman ensin ja minä perässä. Detsku tekee kaikki vaunut samoilla putkituksilla riippumatta lämmitysmuodosta. Siksi jakotukit on vaunun päädyssä jossa on Truma broilerin paikka - Alde on keskellä vaunua.

Edit:
Oonhan tuon tosiaan tehnyt jo kahteen Detskuun  ;D

560FMK:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  5.08.2016     kello on 15:48 ---Olikohan ihan asian ytimessä tuo katsuri?
Kyllä pitäisi löytyä myös myös kaasu ja sähkötarkastuspaper it. Suomalaiset.

--- Lainaus päättyy ---
Eipää tarvii: http://www.trafi.fi/filebank/a/1427108112/3d44da8e9f61d76bf836bcd3ad7b5815/17166-Matkailuajoneuvojen_nestekaasu-_ja_sahkolaitteiden_vaatimuksista_(Lopullinen_versio).pdf

Kaikki ok kun EU-tyyppihyväksytystä kyse. Ohjeessa kohta: "Muiden maiden kansallisiin säädöksiin perustuvat nestekaasu- ja sähkölaitteistot tai niiden osat eivät Suomen olosuhteissa ole välttämättä kaikilta osin turvallisia eivätkä Suomen kansal- listen vaatimusten mukaisia."
EU-tyyppihyväksytty ei siis ole kansallinen, joten sillä selvä.

Aloittajalle terveisiä että ei muuta kuin Detsku-kaupoille Saksaan.  Thumb Itse sain omani hankittua liki 20% halvemmalla Saksasta samoilla varusteilla kuin paras tarjous Suomesta. Hobbyyn en enää uskalla kajota.

560FMK:

--- Lainaus käyttäjältä: blombacka72 -  5.08.2016     kello on 00:36 ---Ai niin,

unohtui vielä se, että mikä lienee "ainoa" oikea tapa säilöä vaunua yli Suomen talven? Peruslämmin talli? Vai riittääkö katos, joka pitää taivaalta satavan kosteuden poissa?

Yt. BB72

--- Lainaus päättyy ---

Mulla ollut viime talven savolaista valmistusta oleva VA-Varusteenn Caravan-katos. Just passeli pihassa seisottamiseen, ei tartte rumaa isoa pressutallia.

Ainoota oikeeta tapaa ei ole, pääasia että ei rasita suotta kosteudelle. Kuiva ja plussan puolella oleva talli tietysti paras. Ihan taivasalla ei oikein viitsi mielellään uutta vaunua seisottaa, ainakaan minä. Katos suojaa myös kaikelta ikävältä visvalta ja mahlalta jota puista tippuu päälle. Inhottavaa hommaa jynssätä mustunutta kattoo puhtaaks.

MRi:
Pari vuotta sitten itse aiheeseen tutustuessani olin pihalla merkeistä ja niiden tarjonnasta. Tuosta alla olevasta linkistä näkee viime vuoden 2015 myyntitilastot.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tilasto-paljastaa-karavaanareiden-suosikin/W9TMmbNL

Ja itse missasin silloin Lahden Caravan messut jotka on taas syyskuun puolivälissä. Noista käymistäni messuista mielestäni parhaat. Paikan päällä on kattava edustus merkkejä ja malleja ja yhdellä kertaa pääsee näkemään ne ja myyjät livenä.

http://www.lahdenmessut.fi/fi/tapahtuma/caravan

K.E.V:
Myyntitilastot ei kerro laadusta yhtään mitään. Monta miljoonaa saarioistenpizzaaki nmyydään vuosittain  :laugh:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View